ترامپ با سفرش به خاورمیانه باعث شد اختلافات در منطقه بیشتر شده و به تروریسم دامن شده شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه انگلیسی آی مقاله تحت عنوان «سفر ترامپ هیزم آتش تروریسم را بیشتر کرد» نوشت:«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که سفر خاورمیانه ای خود را روز گذشته پایان داد و این منطقه را ترک کرد، توانست اختلاف ها در منطقه را بیشتر کرده و آن را غرق در نزاعی هایی بیشتر در مقایسه با گذشته بکند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: در حالی که ترامپ انجام عملیات تروریستی انتحاری در منچستر- که عامل آن را شیطان و شکست خورده در زندگی اش توصیف کرد- محکوم می کند در عین حال داشت به آشفتگی دامن می زد و آن را بیشتر می کرد که از آن گروه های القاعده و داعش برای گسترش و توسعه اقدامات خود استفاده می کنند.

روزنامه آی در ادامه نوشت: ترامپ تروریسم را مقصر دانست و علیه ایران و شیعیان در منطقه موضع گرفت این در حالی است که گروه القاعده در کشورهای سنی رشد و نمو پیدا کرد و افکارش را از فکر وهابی تندرو اخذ کرده است.

روزنامه آی در پایان نوشت: برای پایان دادن به جنگ ها در هفت کشور یعنی افغانستان، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و شمال شرق نیجریه باید به راه حلی میان ایران و عربستان رسید و غیرمعقول را معقول کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.