منابع عراقی گزارش جدیدی از عملیات موصل منتشر کرده اند که نشان می دهد مناطق تحت کنترل داعش بسیار اندک است که در روزهای آینده آزاد شده و این شهر از وجود عناصر داعش پاک خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پایگاه خبری عراق نیوز، درگیری های شدیدی در غرب موصل برای آزادسازی محله های اندک باقیمانده در اشغال داعش در جریان است.

در تازه ترین تحولات، نیروهای عراقی چندین روستا در محله «قیروان» را آزاد کردند و مسیرهای تدارکاتی داعش را قطع کردند.

الحشد الشعبی در بیانیه ای در روز یکشنبه اعلام کرد نیروها روستاهای «المسبس»، «النیلیه»، «ساده زوبه» و «ثارالاویسط» را در جنوب قیروان آزاد کردند و خسارات قابل توجهی به دشمن وارد کردند.

در این بیانیه آمده است: «نیروها همچنین مسیر تدارکاتی بین «الحاتمیه» و «تل قصب» در شمال قیروان را قطع کردند.»

بسیاری از روستاها در قیروان به شهر «تل عفر» را به مرزهای سوریه وصل می کند، از زمان آغاز عملیات در این منطقه در 12 مه آزاد شده اند. هفته گذشته نیروهای عراقی از آزادساز پایگاه هوایی «سهل سنجار» در جنوب قیروان به علاوه قطع خطوط تدارکاتی اصلی داعش بین روستای «تل بنت» و قیروان خبر دادند.

مناطق تحت کنترل داعش در غرب موصل شامل مناطق «الشفاء»، «الزنجلی»، «الصحه الاولی»، «باب سنجار»، «راس الکور»، «المیدان» و «الفاروق» است.

ارتش عراق پیش بینی کرده است که این مناطق نیز به زودی آزاد شوند.

بخشی از مناطق «باب الطوب»، «باب جدید»، «باب‌ البیض» همچنان تحت کنترل داعش هستند.

«عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات «نینوا می‌آییم» گزارش داد نیروهای مبارزه با تروریسم روز شنبه محله «الربیع» در غرب موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌ های آن به اهتزاز درآوردند.

وی گفت: نیروهای عراقی توانستند بخش جنوبی محله «17 تموز» را آزاد کنند به این ترتیب منطقه 17 تموز به طور کامل آزاد شد.

شرق موصل پس از سه ماه درگیری ژانویه امسال به طور کامل آزاد شد. عملیات دیگری در ماه فوریه برای آزادسازی بخش غربی این شهر آغاز شد که هنوز جریان دارد.

پلیس فدرال عراق اعلام کرده است از آغاز عملیات در غرب موصل در ماه فوریه، بیش از 100 تک تیرانداز داعش به هلاکت رسیده اند.

هفته گذشته «یحیی رسول» سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد 89.5 درصد از غرب موصل آزاد شده است و تنها چند منطقه در کنترل داعش قرار دارد.

فرماندهان عراقی پیش بینی کرده اند این ماه دیگر مناطق این شهر هم آزاد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.