مکان: بیرمنگام، انگلیس/ منبع: روزنامه ایندیپندنت

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «ترزا می» نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار انگلیس در اقدامی تبلیغاتی از دانش آموزان مدرسه ابتدایی «نیشکام» در شهر «بیرمنگام» بازدید کرد. 

چهارشنبه 19 آوریل (30 فروردین) نمایندگان پارلمان انگلیس با برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام در این کشور موافقت کردند. در رأی گیری مذکور 522 نماینده موافق در برابر 13 مخالف، موافقت خود را با برگزاری این انتخابات زودهنگام اعلام کردند. علی رغم اینکه ترزا می می توانست بر اساس روال عادی تا سه سال دیگر در این تصدی به کار خود ادامه دهد؛ لیکن چندی پیش با انتشار بیانیه ای غیرمنتظره از برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور در هشتم ژوئن (18 خرداد) خبر داد.

احزاب سیاسی انگلیس از آن تاریخ تاکنون فعالیت های تبلیغاتی فشرده ای را در چارچوب کارزارهای انتخاباتی شان، آغاز کرده اند که مساله برگزیت و مسائل اقتصادی از جمله محورهای تبلیغاتی آنها برشمرده می شود.

آخرین نظرسنجی صورت گرفته در مورد انتخابات سراسری انگلیس که روز سه‌شنبه این هفته منتشر شد، از کاهش حمایت از محافظه کاران در مقابل افزایش حمایت از حزب کارگر خبر می دهد. نتایج نظرسنجی موسسه «پانل باس» نشان می دهد 47 از کسانی که مورد پرسش قرار گرفته‌ اند، تصمیم دارند که به حزب محافظه‌ کار  رأی دهند. براساس نتایج این نظرسنجی، میزان حمایت از حزب کارگر به 33 درصد افزایش داشته است.

مکان: بیرمنگام، انگلیس

منبع: روزنامه ایندیپندنت 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.