عملیات پیشروی در مناطق باقی مانده در غرب موصل به سرعت پیش می رود و اکنون تنها هفت درصد از غرب موصل در اشغال داعش است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، الشرق الاوسط گزارش داد: پیشروی های نیروهای عراقی در غرب موصل بسیار چشمگیر است و اکنون کنترل تنها 7 درصد از بخش غربی این شهر در اختیار گروه داعش قرار دارد.

نیروهای عراقی از جبهه های مختلف داعش را هدف قرار داده اند. محله 17 تموز (جولای) که دومین محله مهم در بخش غربی موصل بعد از «اقتصادیین» است، از حیث نظامی تحت کنترل نیروهای عراقی در آمده است و تنها تعداد انگشت شماری تروریست در این شهر باقی مانده اند. درگیری شدیدی میان آنها و نیروهای عراقی در جریان است.

پیشتر نیز و در اولین ساعات از شروع عملیات آزادسازی در محلات مهم 17 تموز (جولای)، اقتصادیین، «العریبی» و «الرفاعی» در بخش غربی موصل، نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق موفق به آزادسازی کامل محله اقتصادیین شده بودند.

کارشناسان امنیتی عراق پیشتر اعلام کرده بودند که در صورت آزادی دو محله مهم اقتصادیین و 17 تموز، بخش غربی موصل به طور کامل از حیث نظامی آزادشده تلقی می شود.

نیروهای پلیس فدرال عراق از صبح روز گذشته عملیات پیشروی در مناطق باقی مانده در غرب موصل را از سر گرفته اند.

در بیانیه سرلشگر «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق آمده است: نیروهای پلیس فدرال 15 کیلومتر مربع از محور شمالی غرب موصل و روستای «حسونه» و «دجله» و کارگاه گاز و ساختمان‌ های فازهای یک، دو، سه و چهار منطقه «الهرمات» را آزاد کردند.

این بیانیه می ‌افزاید: نیروهای واکنش سریع نیز توانستند بزرگ ترین کارگاه ساخت سلاح‌ های شیمیایی را به کنترل خود در آوردند و ده ها مین و بمب را در منطقه «17 تموز» خنثی کنند.

«عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده ارشد نظامی در بیانیه ای گفته است: «نیروهای ویژه در حالی پیشروی به سمت العریبی و الرفاعی هستند؛ در حالی که نیروهای پلیس فدرال و نیروهای ارتش در حال نبرد با تروریست های داعش در نزدیکی اقتصادیین و 17 تموز هستند.

13 داعشی در محله الرفاعی به هلاکت رسیدند و سه خودرو بمب گذاری شده نیز خنثی شد.

یارالله بدون اشاره به جزئیات بیشتری اعلام کرد که نیروهای عراقی استحکامات داعش را در هم شکسته اند.

«عرفان الحیالی» وزیر دفاع عراق در بازدید از ستاد عملیات الحشد الشعبی در غرب شهر «تلعفر» از اهتمام ویژه این گروه برای کمک به آوارگان و تامین امنیت آنها خبر داد.

در هفته های اخیر نیروهای عراقی در تلاش برای به خطر نیافتادن جان غیرنظامیان، در گروه های کوچک و به آهستگی به مناطقی در غرب شهر موصل پیشروی کرده اند.

وزارت دفاع عراق وعده داده است که تا ابتدای ماه رمضان تمامی موصل به کنترل نیروهای عراقی در آید.

عملیات بازپس گیری موصل در اکتبر گذشته آغاز شد و بخش شرقی این شهر در ژانویه امسال آزاد شد. یک ماه بعد از آن، عملیات در غرب آغاز شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.