در آستانه سفر بانوی اول آمریکا به عربستان، در مورد نوع پوشش وی گمانه زنی هایی مطرح شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یاهو نیوز در گزارشی نوشت: این ماه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و همسرش «ملانیا ترامپ» اولین سفر خارجی خود را به عربستان سعودی  و دو کشور دیگر خواهند داشت.

«استفانی گریشام» سخنگوی ترامپ این هفته به روزنامه واشنگتن اگزماینر گفت: «البته [ملانیا] در تمام طول سفر به شوهرش ملحق خواهد شد، و چندین بار در میان عموم ظاهر خواهد شد. در سرزمین های اشغالی این دو در خصوص تهدیدات مرتبط با ایران و گروه های تحت حمایت آن  (حزب الله و حماس) گفتگو خواهند داشت؛ در حالی که دیداری با پاپ فرانسیس در ایتالیا، و دیدار با رهبران عربستان سعودی برنامه ریزی شده است. این سفرها با سفر رئیس جمهور به بروکسل برای شرکت در اجلاس ناتو و جی هفت پایان خواهد یافت.

در عربستان سعودی، ملانیا ترامپ به عنوان یک مدل سابق، باید لباسی همچون ردا به تن کند و از پوشیدن لباس های رنگارنگ خودداری کند.

او همچنین ممکن است مجبور به پوشیدن لباس آستین بلند و بلندتا مچ پا شود و یا حتی روسری به سر کند.

کاربران توییتر اکنون در حال گمانه زنی در مورد لباسی هستند که بانوی اول آمریکا بر تن خواهد کرد.

با توجه به هنجارهای فرهنگی در عربستان، انتظار می رود رهبران جهان پوشش مناسب را در عربستان سعودی رعایت کنند؛ البته تمامی روسای دولت زن که اخیرا به عربستان سفر کرده اند، از پوشیدن روسری و داشتن حجاب سرباز زده اند.

در ماه آوریل «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در سفر به عربستان سعودی از پوشاندن موهای خود سر باز زد؛ اقدامی که با انتقادات کاربران رسانه های اجتماعی در عربستان مواجه شد.

00

و در اوایل این ماه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پس از تلاش ها برای ممنوعیت پوشش برقع در کشور خود، بدون داشتن روسری به عربستان سعودی رفت.

000

دیگر مقامات  از جمله «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا در طول جلسه ای با رهبران مسلمان در سال 2012 ، «لورا بوش» در سفر به عربستان سعودی در سال 2007، و «میشل اوباما» در سال 2015 ر سفر به عربستان برای شرکت در مراسم تشییع «ملک عبدالله» هیچ یک روسری به سر نکردند.

0000

تنها استثنائات شامل میشل اوباما می شود که در سفر به اندونزی به عنوان یک کشور مسلمان دیگر در سال 2010 و «ان لینده» وزیر تجارت سوئد همراه با اعضای متعدد زن حزب خود در سفر به ایران روسری به سر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.