پیشروی ها در غرب موصل با شتاب بیشتری دنبال می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، فرماندهی عملیات آزادسازی استان نینوا امروزچهارشنبه با انتشار بیانیه ای از آزادی منطقه «المعامل» در بخش غربی موصل خبر داد.

«عبدالامیر رشید یارالله» اعلام کرد یگان های مبارزه با تروریسم منطقه المعامل در بخش غربی موصل را آزاد کرده و پرچم عراق را بر ساختمان های این منطقه برافراشتند.

براساس بیانیه، گروه تروریستی داعش در جریان این عملیات متحمل خسارات انسانی و مادی سنگینی شده است.

در این بیانیه آمده است نیروهای عراقی همچنین «ابو ایوب الشامی» فرمانده نظامی داعش در محله «اصلاح الزراعه» را به همراه سه معاونش به هلاکت رساندند.

بعد از تغییرات صورت گرفته در روند عملیات آزادی سازی بخش غربی موصل که از پنجشنبه هفته گذشته (14 اردیبهشت ماه) با انتقال عملیات به بخش شمالی در ساحل غربی رودخانه دجله در موصل اتفاق افتاد، پیشروی نیروهای امنیتی عراق در بخش غربی موصل با شتاب بیشتری مواجه شده است.

فرماندهان عراقی از کشته شدن ده ها تروریست داعش و آزادسازی بخش های زیادی از محلات غرب موصل طی این چند روز خبر می دهند.

در روز دوشنبه سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات در غرب موصل در فوریه، 3320 عنصر داعش کشته شده اند.

نیروهای عراقی شرق موصل را در ژانویه امسال و پس از سه ماه درگیری آزاد کردند.

فرماندهان عراقی می گویند آنها در حال حاضر کنترل دستکم 70 درصد از غرب موصل را در اختیار دارند. برخی گمانه زنی کرده اند که این شهر پیش از پایان ماه جاری میلادی به طور کامل آزاد شود. آزادسازی موصل ضربه سختی به پیکره داعش خواهد زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.