ارتش سوریه و هم پیمانانش مرحله اول از تامین امنیت مرزهای سوریه با عراق را به پایان رساندند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المنار، ارتش سوریه و هم پیمانانش موفق شدند مرحله اول عملیات نظامی گسترده ای که برای تامین امنیت مرزهای سوریه با عراق آغاز کردند را به طور کامل به پایان برسانند.

ارتش سوریه و هم پیمانانش همچنین موفق شدند 45 کیلومتر پیشروی کرده و مناطق«السبع بیار»،«رجم الحماده»و «رجم ابو قیر» در ریف دمشق را آزاد کنند.

در همین حال، برخی منابع رسانه ای معارضان سوری اعلام کردند که در پی گلوله باران و حمله گروه های مسلح موسوم به «اسود الشرقیه»(شیرهای شرقی) در مرزهای اردن به مواضع ارتش، جنگنده های ارتش سوریه به شدت مواضع این گروه ها را بمباران کردند.

بمباران مواضع این گروه ها در پی آن صورت گرفت که گروه های مسلح اسود الشرقیه و « لواء شهدا القریتین» به مناطق تمرکز یگان های ارتش سوریه حمله کردند.

برخی منابع معارضان سوری نیز گفتند که درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه با گروه اسود الشرقیه و لواء شهدا القریتین در محورهای السبع بیار و ایست بازرسی «ظاظا» در بادیه «الشامیه» در نزدیکی مرزهای اداری ریف «حمص» جنوب شرقی با «القلمون» شرقی در ریف دمشق در پی حمله گروه های مسلح به وقوع پیوسته است. در پی این درگیری ها ارتش سوریه به شدت مواضع گروه های مسلح را بمباران کرد.

در تحولی دیگر، وزارت دفاع روسیه اخبار منتشر شده درباره اعدام یک نظامی روسی به دست گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد.

به ادعای گروه تروریستی داعش این افسر که «پیترنکو اوجین» معرفی شده است با نفوذ در گروه‌هایی در ترکیه، سوریه و قفقاز اطلاعات سری را به روسیه منتقل کرده است.

پیترنکو اوجین در صحبت‌های پیش از اعدام خود تصریح کرده است که یکی از ماموریت‌های وی نزدیک شدن به سران گروه تروریستی داعش به خصوص «ابو عمر الشیشانی» بوده است که در حین همین عملیات شناسایی و دستگیر شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.