پیشروی های نیروهای عراقی در ساحل غربی موصل ادامه دارد اما هر چه پایان عملیات آزادسازی نزدیک تر می شود، پیچیدگی ها بیشتر و عملیات کُندتر می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از پایگاه خبری عراق نیوز، نیروهای عراقی پیشروی خود را به سمت آخرین مخفیگاه های داعش که در ساحل غربی موصل از سه محور در محاصره هستند، ادامه دادند.

این در حالی است که ائتلاف بین المللی تعداد عناصر باقی مانده داعش در این منطقه از شهر را کمتر از 1000 نفر ارزیابی کرد. سرلشکر «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق در بیانیه ای گفت «نیروهای واکنش سریع و لشکر زرهی با هدف منطقه الهرمات، با تروریست ها با انواع سلاح درگیر شدند که در نتیجه آن توانستند ده ها تروریست را به هلاکت برسانند. همچنین آنها 9 خودرو و 5 موتورسیکلت بمب گذاری شده را منفجر و 3 توپ ضد هوایی و یک انبار مهمات را منهدم و 50 بمب را خنثی کردند.»

وی همچنین گفت که این نیروها «با تجهیزات زرهی و نیروهای پشتیبانی به سمت الهرمات دوم پیش رفتند و به پل پنجم نزدیک شدند.»

وی افزود «مقر امنیتی اصلی داعش با موشک، بمباران شد و در پی آن، یک فرمانده برجسته لیبیایی داعش به نام «خالد بن ولید» و 5 تن از محافظانش به هلاکت رسیدند.» وی افزود «نیروهای ما توانستند 5 کیلومتر مربع را آزاد کنند و با بمباران مواضع داعش در منطقه «الزنجبیلی» بیش از 40 نیروی داعش را به هلاکت رساندند.»

تروریست های داعش روز یکشنبه با شلیک موشک به یک مرکز فروش مواد غذایی در موصل جدیده در غرب موصل دست کم چهار غیر نظامی را کشتند و 9 تن دیگر را زخمی کردند.

مرکز تجاری که هدف حمله موشکی تروریست ها قرار گرفت نزدیک مسجد «فتحی العلی» در غرب موصل واقع است.

رئیس مجلس عراق پیش بینی کرده است عملیات آزادسازی موصل از دست تروریست های داعش، تا حدود یک ماه آینده پایان یابد.

«سلیم الجبوری» در پاسخ به این سوال که آیا نبرد موصل پیش از ماه رمضان پایان خواهد یافت؟ خاطر نشان کرد: نشانه های اولیه نظامی حاکی از آن است که نیروهای عراقی به پیشروی در موصل ادامه می دهند، اما این پیشروی کُند است؛ زیرا در این مناطق، غیرنظامیان زندگی می کنند و عملیات آزادسازی در این مناطق دشوار است. تروریست های داعش در این مناطق سرسختانه از خود دفاع می کنند. عملیات آزادسازی ممکن است بیش از یک ماه یا یک ماه و نیم طول نکشد. البته هر چه به پایان عملیات آزادسازی نزدیک می شویم، هر روز پیچیدگی ها بیشتر می شود.

عملیات ارتش عراق برای آزاد سازی غرب موصل از اشغال تروریست های داعش از 19 فوریه گذشته (یکم اسفند) آغاز شد و تاکنون بخش های زیادی از این منطقه را آزاد کردند.

وزارت کشور عراق امروز دوشنبه اعلام کرده است از زمان آغاز عملیات در غرب موصل، 3320 تروریست داعش به هلاکت رسیده اند. از زمان آغاز این عملیات همچنین 525 روستا و محله از چنگال داعش آزاد شده است.

شرق موصل نیز پس از سه ماه عملیات در ژانویه امسال آزاد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.