ظهور «ابراهیم رئیسی» به عنوان کاندیدای محافظه کاران رقابت انتخاباتی ایران را فشرده تر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه تلویزیونی سی ان بی سی آمریکا در گزارشی نوشت: فردی به نام «ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی برای رقابت با «حسن روحانی» رئیس جمهور کنونی وارد کارزار انتخاباتی ایران شده است.

هنوز هم بسیاری انتظار دارند حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو زمانی که ایرانیان در 19 مه (29 اردیبهشت) پای صندوق های رای می روند، برای دور دوم رای بیاورد. اما ظهور ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای محافظه کاران رقابت را تنگاتنگ کرده و نگرانی هایی را در مورد نفت، توافق هسته ای تاریخی، و بازگشایی شکننده بازار ایران به وجود آورده است.

«ری تکیه» عضو ارشد شورای روابط خارجی در سرمقاله فایننشال تایمز نوشته است: «بحث های اقتصادی ممکن است اجازه ندهد روحانی برای بار دوم انتخاب شود.»

پیروزی محافظه کاران در انتخابات این ماه ممکن است آنها را در مسیر رویارویی با دولت ترامپ قرار خواهد داد و توافق هسته ای سال 2015 را به خطر خواهد انداخت.

تولید نفت از زمان لغو تحریم ها تا حدود یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. طرح های سرمایه گذاری غول های انرژی برای توسعه ذخایر عظیم نفت و گاز این کشور نیز افزایش یافته، و قراردادهای چند میلیارد دلاری برای فروش هواپیما توسط شرکت هایی چون بوئینگ امضا شده است.

به عبارت دیگر انتخابات نشان دهنده یک انتخاب بین پیوستن به اقتصاد جهانی تحت ریاست جمهوری روحانی - که قرارداد هسته ای را رهبری کرده – و اقتصاد محافظه کارانه است.

«الکس واتانکا» عضو ارشد موسسه خاورمیانه گفت: «رئیسی به معنای واقعی کلمه چیزی برای ارائه ندارد. او هیچ جاذبه ای ندارد. او ناشناس است. او خوب صحبت نمی کند. او در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد.»

گروه «اوراسیا» رئیسی را بازنده اصلی اولین مناظره از سه مناظره انتخاباتی معرفی کرده است. این گروه مشاوره سیاسی گفت که او در این مناظره پس از «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران، و همچنین «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت.

به عقیده گروه اوراسیا، این انتخابات به اقتصاد بستگی خواهد داشت و اینکه آیا ایرانیان از توافق هسته ای رضایت دارند یا خیر.

روحانی با جلوگیری از افزایش نرخ تورم و کمبودها حس امنیت را احیا کرد نرخ بیکاری به ویژه در میان جوانان بسیار بالاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.