پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

چرا ترامپ در برابر کره شمالی عقب نشینی کرد؟

اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کند که افتخار می کند که با کیم جونگ اون دیدار می کند این یک عقب نشینی است که جدید هم نیست.ترامپ از بیشتر تهدیدها تهدیدها و وعده های خود در صد روز نخست عمر ریاست جمهوری اش در دور نخست اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به تنش میان کره شمالی و آمریکا پرداخت و نوشت: مصاحبه های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «آرام بخش» شده است زیرا دارای ویژگی های سیاسی متعددی شده است و فاش کننده جهل ریشه دار وی و پایین بودن محبوبیت مردمی است که به وی رأی دادند و او را به کاخ سفید رساندند به همین دلیل ما بر این باوریم که وی بعید است که دوره نخست ریاست جمهوری اش را کامل کند.

اتفاق جدیدی درباره ترامپ بسیار جالب توجه بود. پس از گذشت سه هفته از سخنان متکبرانه وی که تهدید به حمله به کره شمالی با سلاح های کلاسیک یا هسته ای کرده است اکنون این وی است که به سرعت عقب نشینی می کند و در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» تأکید می کند که «آماده دیدار با کیم جونگ اون در شرایط مناسب است». و گفت«قطعا این کار را خواهم کرد ...این افتخار بزرگی برای من است».

رهبر کره شمالی خواستار دیدار با ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشده است همچنان که وی یا پدرش قبل از او نخواسته اند که از ایالات متحده دیدار کنند یا به آن سفر کنند.وزارت دفاع کره شمالی نیز امروز به ترامپ پاسخ داد که آماده انجام ششمین آزمایش هسته ای است و در عین حال به هر گونه گزینه نظامی که ایالات متحده آمریکا روی می آورد پاسخ می دهد.

اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کند که افتخار می کند که با کیم جونگ اون دیدار می کند این یک عقب نشینی است که جدید هم نیست.ترامپ از بیشتر تهدیدها تهدیدها و وعده های خود در صد روز نخست عمر ریاست جمهوری اش در دور نخست اعلام کرد عقب نشینی کرد از ساخت دیوار در مرزهای آمریکا با مکزیک گرفته تا تغییر قانون خدمات درمانی «اوباما کر» و نیز چشم پوشی از پیمان ناتو. از همه اینها عقب نشینی کرد.

تنها چیزی که ترامپ از آن عقب نشینی نکرد «گروکشی» از عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و درخواست از آنها برای تأمین هزینه های دفاع آمریکا از آنها است و چیزی هم جز اطاعت و وابستگی از جانب این کشورها ندید.

کره شمالی که جمعیت آن از 30 میلیون نفر بیشتر نیست و نه نفت دارد و نه گاز و نه هیچ منبع ثروت دیگر، چیز دیگری در تملک دارد که ارزشمندتر از اینهاست و آن کرامت ملی و رهبران قوی که تهدیدات آمریکا هرگز آنها را نمی ترساند.

چه بسا برخی از مدافعان غرب و طرح های ویرانگر آنها در منطقه این مساله را پیش بکشند که این نظام کره شمالی مردمش را «گرسنه کرد» و با آهن و آتش بر آنها حکومت می کند لیکن آیا همه ملت های عرب سیر هستند و نظام های دموکراتیک و شفاف بر آنها حکومت می کنند؟ آیا محله های فقیر بی چیز در حومه شهر ریاض پایتخت تقریبا  ثروتمندترین کشور در جهان  وجود ندارند؟ آیا هر کسی که ساز مخالف رویکرد رسمی در تویتر بزند ده سال یا بیشتر زندانی نمی شود؟     

کره شمالی پس از آن که مشاهده کرد که آمریکا ژاپن همسایه اش را با بمب های هسته ای در اواخر جنگ جهانی دوم مورد حمله قرار می دهد،  تصمیم گرفت که برای حمایت از خود به بازدارندگی هسته ای روی بیاورد و در حمایت از این بازدارندگی با شبکه دفاعی موشکی بالستیکی تأثیر گذار و پیشرفته موفق شد و اکنون این کشور است که آمریکا را به چالش می کشد و از خودش از موضع قدرت دفاع می کند.

رهبران قوی عرب از صحنه حذف شدند و ترور شدند یا در چارچوب توطئه های آمریکایی با تبانی عربی اعدام شدند و بیشتر رهبران کنونی عرب ها در جایگاهی نیستند که ترامپ رئیس جمهور آمریکا بگوید که از دیدار با آنها به مانند دیدار با رهبر کره شمالی دشمن سرسختش افتخار می کند زیرا به خوبی می داند که آنها سرتعظیم فرود آورده و تسلیم هستند و آماده بوسیدن دست وی هستند و نیز آماده اند همه خواسته های اش را به منظور تلاش برای راضی کردن اش و بخشیدن شان توسط وی اجرا کنند.

هنگامی که ترامپ یا دیگر رهبران آمریکایی می گویند که از دیدار با رهبری عربی  که سلطه آمریکا را به چالش می کشاند و اسرائیل را دشمنی می داند که با این رژیم باید رویارویی کرد، افتخار می کنند، آن وقت می توانیم بگوییم که حال امت عرب خوب است.

ما بر این باوریم که باید مدتی طولانی برای تولد این رهبر منتظر بمانیم.   

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.