درگیری میان گروه ای تروریستی در نزدیکی دمشق گسترش پیدا کرد و در نتیجه آن ده ها نفر از دو طرف کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: دایره درگیری میان گروه تروریستی «جیش الاسلام» از یک سو و گروه های تروریستی «فیلق الرحمن» و «هیأت تحریر الشام» یا همان جبهه النصره سابق از سوی دیگر در منطقه «الغوطه» شرق در نزدیکی دمشق گسترش پیدا کرد و باعث کشته و زخمی شدن ده ها نفر از دو طرف شد.

دایره این درگیری ها میان دو طرف به روستاها و شهرک های «مدیرا»،«بیت سوی»،«زملکا» و منطقه «الاشعری» گسترش پیدا کرد این در حالی است که پیش از این محدود به شهرهای«عربین»،«کفربطنا» و «حزه» بود.

درگیری هایی که پیوسته بود تا کنون باعث کشته و زخمی شدن بیش از ده ها فرد مسلح از دو طرف شده است در حالی که به نظر می رسد که اوضاع با ارسال عناصر مسلح به شکل گسترده توسط دو طرف به مناطق درگیری، بدتر نیز بشود.

برخی منابع نیز شمار کشته های دو طرف را تا روز گذشته بیش از 100 نفر اعلام کردند.

برخی منابع دیگر نیز گفتند که تعداد کشته های دو طرف در این درگیری ها به 120 نفر افزایش یافت.

برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به جبهه النصره از کشته شدن «ابی غازی» مسئول نظامی گروه  هیأت تحریر الشام(جبهه النصره)توسط افراد مسلح جیش الاسلام خبر دادند این در حالی است که گروه فیلق الرحمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد که «عصام القاضی» فرمانده نظامی در این گروه تروریستی کشته شده است.

برخی پایگاه های اینترنتی وابسته به گروه های تروریستی نیز اعلام کردند که فیلق الرحمن افراد مسلح خود را جمع کرده تا شهرک«بیت نایم»که به کنترل جیش الاسلام در آمده را بازپس گیرد این در حالی است که برخی حساب های شخصی در شبکه های اجتماعی گفتند که فیلق الرحمن گروه «احرار الشام» را به کمک کردن به جیش الاسلام برای کنترل شهرک بیت نایم متهم کرد این در حالی است که احرار الشام اعلام کرد که در این درگیری ها دخالت نمی کند.

درگیری ها در پی توقیف یک کاروان نظامی جیش الاسلام توسط جبهه النصره در عربین آغاز شد که در مسیر کمک به عناصر جیش الاسلام  بود.این کاروان قرار بود به منطقه «القابون» دمشق برای انجام عملیات نظامی در این منطقه برود.در مقابل، «وائل علوان»سخنگوی رسمی فیلق الرحمن در صفحه خود در فیس بوک نوشت «اخباری که درباره تعدی به کاروان کمکی جیش الاسلام منتشر می شود عاری از صحت است» وی جیش الاسلام را متهم کرد که از هفته ها پیش برای حمله به این گروه در الغوطه و از سرگیری درگیری های داخلی در آن بستر سازی می کرده است و به مقرهای فیلق الرحمن در عربین و کفر بطنا حمله کرده است.

از سوی دیگر، در پی وقوع درگیری ها میان طرف های درگیر حالتی از خشم شهرها و روستاهای الغوطه شرقی فرا گرفته و این روستاها و شهرها شاهد تظاهرات هایی شد که خواستار توقف این درگیری ها هستند.

بنابر این گزارش، الغوطه شرقی در چنین روزهای در سال گذشته شاهد درگیری شدید میان جیش الاسلام با فیلق الرحمن و گروه تروریستی «جیش الفسطاط» که جبهه النصره ستون فقرات آن بود، شد که باعث کشته شدن 500 فرد مسلح از دو طرف شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.