یگان های حمایت مردمی کرد طی درگیری در مناطق شیه و راجو در ریف عفرین یک زره پوش ارتش ترکیه را منهدم کرده و 17 نیروی ترک را کشتند و 3 نیروی دیگر را زخمی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: ارتش ترکیه نیروهای زیادی را در مرزهایش با سوریه مستقر کرده است که نشان می دهد آنکارا قصد دارد حمله گسترده ای را علیه نیروهای کُرد سوریه آغاز کند. این در حالی است که بیشتر مناطق مرزی سوریه و ترکیه شب گذشته شاهد درگیری و گلوله باران دو جانبه میان یگان های حمایت مردمی کرد و ارتش ترکیه بود که باعث وقوع تلفات میان دو طرف شد.

برخی منابع میدانی گفتند که جبهه های مناطق «راجو» و «شیه» در ریف شهر«عفرین» شاهد گلوله باران دو جانبه توسط یگان های حمایت مردمی و ارتش ترکیه بود که این گلوله باران بر روستاهای«بنیراک» و «شنکلیه» و میدان«اکبس» در راجو تمرکز دارد.

گلوله باران دو جانبه همچنین روستاهای «علوک» و «تل حلف» در  نزدیکی شهر «رأس العین» ادامه دارد به طوری که ارتش ترکیه منبع آب علوک را گلوله باران کرد و آن را از کار انداخت؛ پیش از آن نیز روستاهای«سوسک»،«تلفندر» و «قره سور» در نزدیکی شهر«تل ابیض»توسط ارتش ترکیه گلوله باران شد.

در همین حال، یک منبع نزدیک به یگان های حمایت مردمی گفت که نیروهای یگان های حمایت مردمی در واکنش به حملات ارتش ترکیه توانستند که یک رادار و زره پوش نظامی وابسته به ارتش ترکیه را که روی تپه ای در مقابل روستای سوسک متمرکز بودند را منهدم کنند و ویدیوئی را در لحظه هدف قرار دادن  منتشر کردند.

این منابع تاکید کردند که یگان های حمایت مردمی کرد طی درگیری در مناطق شیه و راجو در ریف عفرین یک زره پوش ارتش ترکیه را منهدم کرده و 17 نیروی ترک را کشتند و 3 نیروی دیگر را زخمی کردند.

از سوی دیگر، مناطق مرزی شاهد رسیدن نیروهای تقویتی نظامی توسط ارتش ترکیه و نیز یگان هان های حمایت مردمی است.

برخی منابع رسانه ای در شهر«قامشلی» سوریه نیز گفتند که چندین گلوله توپ در نزدیکی شهر «الدرباسیه» در مرزهای سوریه و ترکیه اصابت کرده است و مردم این مناطق از بیم عملیات زمینی ترکیه به شکل گسترده ای در حال ترک خانه های خود و رفتن به سمت شهر«عامودا» هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ترکیه سوریه
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.