این تجاوز اسرائیلی به یک کشور عربی را هیچ کدام از کشورهای عربی هرگز محکوم نکردند بلکه گزافه گویی نکرده ایم اگر بگوییم که کشورهای عربی از این حمله استقبال کردند و آرزو می کردند که ای کاش تلفات انسانی و مادی بزرگی به بار بیاورد.اسرائیل دیگر دشمن بسیاری از آنها به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیست بلکه هم پیمان مورد اعتماد است که می توان به آن تکیه کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» در یادداشتی در روزنامه رأی الیوم به آخرین تجاوز اسرائیل به سوریه پرداخت و نوشت: دولت اشغالگر اسرائیل بامداد روز پنج شنبه انباری را در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق با چندین موشک مورد حمله قرار دارد و دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، که مقرش در انگلیس است اعلام کرد(مدعی شد) که این انبار یک انبار سلاح متعلق به حزب الله لبنان است.

این حمله موشکی که از یک پایگاه نظامی در نزدیکی بلندی ها اشغالی جولان صورت گرفت چند روز پس از جمله موشکی آمریکا با موشک ها ی«توماهوک» صورت گرفت که پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان «حمص» سوریه را هدف قرار داد و یک ماه پس از حمله هوایی اسرائیل به اهداف نظامی در نزدیکی شهر «تدمر» به وقوع پیوست.

سوریه تنها کشور عربی از میان کشورهای مقابله کننده و هم مرز با فلسطین اشغالی(در کنار لبنان)  است که همچنان در حالت جنگ با اسرائیل است و با این رژیم هیچ گونه توافقنامه یا معاهده صلحی امضا نکرده است و به همین دلیل همچنان در معرض حملات اسرائیلی قرار دارد.

دولت رژیم اسرائیل به انجام چنین تجاوزهایی اذعان نمی کند و حملات موشکی روز پنج شنبه استثناء نیست و تنها باری که از این سنت خارج شد ماه مارس گذشته بود آن زمان که اذعان کرد موشک های ضد هوایی سوریه که به سمت هواپیماهایش شلیک شد در سرزمین های اشغالی اصابت کرده است و مدعی شد که حمله هوایی یک کاروان سلاح های پیشرفته را هدف قرار داد که به سمت حزب الله لبنان می رفت.

«یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات رژیم اسرائیل گفت که دولتش هر بار که اطلاعات خطرناکی به دست آورد که نشان دهد سلاح به حزب الله منتقل شده دخالت می کند و این سخنان اذعان یک مسئول اسرائیلی به حمله موشکی جدید به اهدافی در عمق سوریه تفسیر شد.

این تجاوز اسرائیلی به یک کشور عربی را هیچ کدام از کشورهای عربی هرگز محکوم نکردند بلکه گزافه گویی نکرده ایم اگر بگوییم که کشورهای عربی از این حمله استقبال کردند و آرزو می کردند که ای کاش تلفات انسانی و مادی بزرگی به بار بیاورد.اسرائیل دیگر دشمن بسیاری از آنها به ویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیست بلکه هم پیمان مورد اعتماد است که می توان به آن تکیه کرد.

اخبار رسیده از واشنگتن تأکید می کند که «دونالد ترامپ»رئیس جمهوری آمریکا خودش را آماده سفر دوره ای به خاورمیانه می کند که تل آویو، رام الله،امان و ریاض را در چارچوب تأسیس « پیمان ناتوی عربی سنی» می کند تا (به اصطلاح) از گسترش قدرت و نفوذ ایران جلوگیری کند و اسرائیل نیز در این پیمان به شکل مستقیم یا غیر مستقیم جایگاه مهمی خواهد داشت. همچنین بی تردید سوریه که یکی از هم پیمانان مهم ایران است و با اسرائیل و طرح های آمریکایی در منطقه بیشترین دشمنی را دارد در فهرست اهداف این ائتلاف مورد حمایت آمریکا قرار می گیرد.

مسکو از زبان «ماریا زاخاروفا»سخنگوی وزارت خارجه روسیه این «اقدام تجاوزکارانه علیه سوریه را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول و بر خلاف اصول و عرف های قوانین بین المللی » دانست.

موضع گیری روسیه در مقایسه با موضع گیری قبلی این کشور پس از بمبارانی که گفته شد کاروان های سلاح در مسیر حزب الله را در نزدیکی شهر تدمر هدف قرار دارد، شدید نبود. در موضع گیری قبلی روسیه وزارت خارجه این کشور سفیر اسرائیل در مسکو را احضار کرد و اعتراض شدید اللحنی را تحویل وی داد لیکن این بار بعید نیست که رهبران روسیه با تسلیح ارتش سوریه و پدافند زمینی اش به موشک هایی که قادر به مقابله با چنین تجاوزی در آینده باشد، واکنش نشان دهند.

روی آوردن ارتش اسرائیل به استفاده از موشک و نه هواپیما در حمله به سوریه بازتاب دهنده تغییر استراتژی و اجتناب از فرستادن هواپیماها از ترس سرنگونی آنهاست که این نشان می دهد که فرماندهان این ارتش اطلاعاتی درباره وجود وسایل و امکانات دفاع هوایی سوریه دارند که می توانند هر گونه هواپیمای اسرائیلی متجاوز را سرنگون کنند.

سوریه که ارتش اش در جنگ سختی علیه گروه های مسلح با حمایت آمریکا، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس از شش سال پیش تا کنون به منظور براندازی نظام، درگیر است همچنان در کنار حزب الله لبنان، تنها خطر برای دولت اشغالگر اسرائیل به شمار می رود به همین دلیل به این کشور حملات موشکی و هوایی صورت می گیرد.

این یک تجاوز اسرائیلی است که یادآور دلایل واقعی  پشت این هدف قرار دادن سوریه توسط دشمن اسرائیلی و آمریکایی و هدف قرار ندادن دیگر کشورهای عربی است. و نیز تلاش برای خلع اش از باقی مانده دلایل قدرت و سلاح های  قوی است که زمینه برای حمله ، اشغال و تجزیه آن به مانند لیبی،عراق و یمن مهیا کند.

حملات آمریکا و اسرائیل مدال افتخار سوریه و ارتش و ملت اش است که پایداری می کنند چه برخی با ما موافق باشند چه نباشند.اسرائیل و آمریکا دشمنان امت اسلامی هستند و نیز منبع همه شرارت ها و توطئه هایی هستند که این امت را هدف قرار می دهد و زمانی که قرار است یکی از گزینه های سوریه یا اردوگاه دشمن اسرائیلی را انتخاب کنیم، بی هیچ گونه تردیدی در اردوگاه عربی سوری می ایستیم و این را در مدرسه های کرامت و میهن دوستی و عزت نفس عربی و اسلامی یاد گرفته ایم و زندگی همین موضع گیری های با عزت است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.