در ادامه پیشروی های نیروهای عراق در غرب موصل، امروز شنبه ارتش عراق در غرب این شهر به ویژه در منطقه «حی التنک» با گروه تروریستی داعش به شدت درگیر شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر تازه منتشر شده نشان می دهد زنان عراقی و فرزندانشان برای فرار از دست داعش در غرب و جنوب موصل با استفاده از قایق یا پل های موقتی که نیروهای عراقی بر روی رودخانه دجله زده اند خود را به نقاط امن می رسانند؛ در حالی که نیروهای عراقی کنترل دو منطقه را در غرب این شهر به دست گرفتند.

نیروهای ضد تروریسم عراق امروز شنبه موفق شدند که منطقه «الصحه الثانیه» در بخش غربی موصل را آزاد کنند و پرچم کشور را بر فراز ساختمان‎ های دولتی آن نصب کنند.

این در حالی است که به گفته یک مقام بلندپایه نظامی عراق، تنها شش محله از مناطق غربی شهر موصل در تصرف داعش است. «طالب الشغاتی» فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد: پیشروی نیروهای عراقی ادامه دارد و آنها به طور مستمر مناطق تحت تصرف تروریست‌ ها را در غرب موصل آزاد می‌ کنند.

به گفته وی، نیروهای عراقی از مجموع 38 محله در غرب موصل موفق به پاکسازی 32 محله شده ‌اند.

نیروهای عراقی توانسته اند کنترل بیشتر مناطق موصل را به دست بگیرند. ارتش عراق اکنون کنترل بخش های شرقی را در اختیار دارد و درغرب نیز در حال پیشروی است.

تروریست های داعش که کنترل بخش قدیمی موصل را در اختیار دارند، بخش شمال غربی را محاصره کرده اند و برای دفاع از خود، به تک تیراندازها، توپخانه ها و تله های انفجاری متوسل شده اند.

امروز شنبه در حالی که خانواده های عراقی در حال تخلیه منطقه «حی التنک» بودند، صدای تیراندازی و حملات توپخانه ای شنیده می شد. گفته می شود کنترل 50 درصد از این منطقه هنوز در اختیار داعش است.

نیروهای عراقی با پشتیبانی بالگردها به سمت مسجد النوری پیشروی می کنند؛ جایی که سه سال پیش «ابوبکر البغدادی» در آنجا خلافت ادعایی خود را اعلام کرد.

خبرنگار رویتر که از نزدیک شاهد حملات است می گوید پس از حمله هوایی، دود غلیظی از این منطقه بر می خیزد.

«معن سعدی» یکی از فرماندهان گفت که نیروهای وی از مسیری متفاوت در حال پیوستن به پلیس فدرال در موصل قدیم هستند.

عملیات آزادسازی شهر موصل از 26 مهر 1395 و با مشارکت ده‌ ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای «الحشد الشعبی» و پیشمرگه های کُرد آغاز شد.

داعش که در ژوئن 2014 کنترل شهر موصل را به دست گرفت، حملات شیمیایی متعددی را علیه غیرنظامیان و نیروهای عراقی انجام داده است. نیروهای عراقی موفق شدند کنترل شرق موصل را پس از 100 روز به دست بگیرند و از 19 فوریه عملیات آزاد سازی غرب این شهر را آغاز کردند.

نیروهای ارتش عراق و مبارزان طرفدار دولت از واحدهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل به دستاوردهای چشمگیری را علیه تروریست‌ های داعش نائل شده‌ اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی عراق داعش موصل
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.