دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با تایید پایبندی ایران به مفاد برجام، تعلیق تحریم های هسته ای را برای 90 روز دیگر تمدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با ارسال نامه ای به «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان این کشور اعلام کرد دولت این کشور ارزیابی کاملی از توافق هسته ای ایران انجام داده است.

 در این نامه آمده است: ایران به تعهدات خود به برجام پایبند بوده است و به همین دلیل تعلیق تحریم های هسته ای برای 90 روز دیگر تمدید می شود.

با این حال وی در نامه خود بار دیگر ادعاهای واهی در مورد حمایت ایران از تروریسم را تکرار کرده است. تیلرسون در نامه خود تاکید کرده است که دولت آمریکا در حال بررسی توافق هسته ای برای ارزیابی این موضوع است که آیا ادامه تعلیق تحریم ها در راستای منافع ملی این کشور قرار دارد یا نه.

رئیس جمهوری آمریکا باید هر 90 روز یکبار دستور تعلیق تحریم هایی که اجرای آنها به موجب برجام متوقف شده را صادر کند. «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین در آخرین روز فعالیت خود در سمت ریاست جمهوری، تحریم ها را در یک بازه حداکثری تعلیق کرده بود. دستور اوباما دیشب منقضی می شد. این نخستین دستور دولت ترامپ در این خصوص بود.

ترامپ در زمان کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری 2016 یکی از منتقدان اصلی توافق هسته ای ایران بود و تهدید کرده بود در صورت انتخاب آن را پاره خواهد کرد و یا در خصوص آن بار دیگر مذاکره خواهد کرد.

توافق هسته ای ایران ژوئیه 2015 و پس از 18 ماه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در شهر «وین» اتریش امضا شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.