مکان: لندن، انگلیس/ منبع:گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس ظهر امروز سه شنبه در اقدامی غیر منتظره از برگزاری انتخابات پیش از موعد در این کشور خبر داد.

نخست وزیر انگلیس با انتقاد از موضع اپوزیسیون در «تفرقه پراکنی»، این اقدام را برای رهبری قوی و با ثبات کشور چه در راستای مذاکرات «برگزیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و چه فراتر از آن، ضروری دانست.

او با تاکید بر اینکه «از روی اکراه» به این نتیجه رسیده، گفت: «در هفته های اخیر حزب کارگر تهدید کرده علیه توافق نهایی که با اتحادیه اروپا داشتیم رای بدهد. لیبرال دموکرات ها گفته اند که می خواهند بر سر تلاش های دولت مانع تراشی کنند و حزب حاکم اسکاتلند می خواهد ضد قانونی که رسما عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را لغو کرده رای بدهد. اعضای غیر منتخب مجلس اعیان هم نشان داده اند که در هر مرحله با ما سرجنگ دارند.»

ترزا می با اذعان به اکثریت شکننده محافظه کاران در پارلمان، با متهم کردن مخالفان به «اشتباه» و دست کم گرفتن عزم دولتش، تصریح کرد: «دو دستگی در وست مینستر توانایی ما را برای اجرای یک برگزیت موفق به خطر می اندازد و موجب ایجاد عدم قطعیت و بی ثباتی در کشور می شود. کاری که آنها می کنند خدشه دار کردن کاری است که ما باید در خانه بکنیم تا برای برگزیت آماده شویم و این دولت را در اتحاذ مواضعش حین مذاکره با اروپا تضعیف می کند.»

نخست وزیر انگلیس قرار است چهارشنبه  هشتم ژوئن را برای برگزاری این انتخابات عمومی به پارلمان پیشنهاد کند. 

حزب اپوزیسیون کارگر از برگزاری انتخابات استقبال کرده است.

ترزا می برای برگزاری انتخابات پیش از موعد باید موافقت دست کم دو سوم نمایندگان را بدست آورد. 

درخواست وی برای انتخابات زودرس انتخاباتی درست ‏سه هفته بعد از فعال ‏شدن ماده 50 پیمان ‏لیسبون که ناظر بر ‏آغاز روند خروج اعضاء ‏از اتحادیه اروپا است، ‏مطرح شده است.

مکان: لندن، انگلیس

منبع:گاردین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.