مردم ترکیه برای شرکت در همه‌ پرسی قانون اساسی این کشور پای صندوق ‌های رای رفته ‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آناتولی گزارش داد در تازه ترین خبر گزارش شده است که در پی بروز درگیری مسلحانه میان دو خانواده در خارج از یکی از حوزه‌ های رای ‌گیری در «دیاربکر»، دو تن کشته و یک تن مجروح شدند.

در این درگیری که به نظر می رسد در دو خانواده ای که یکی از مخالفان و دیگری از موافقان اردوغان بوده اند، طرفین به یکدیگر شلیک کردند که در این درگیری دو تن کشته و یک تن نیز زخمی شدند.

پلیس برای جلوگیری از گسترش این درگیری، تعداد بسیاری از نیروی امنیتی که محل حادثه اعزام کرده است.

در سراسر کشور به خصوص در مناطق جنوب شرقی ترکیه از جمله دیاربکر تدابیر امنیتی اتخاذ شده است.

مردم ترکیه از صبح امروز (یکشنبه) برای شرکت در همه‌ پرسی قانون اساسی این کشور که اختیارات چشمگیری را در اختیار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور این کشور قرار می‌ دهد پای صندوق ‌های رای رفته ‌اند.

رئیس جمهور، وزرای خارجه، کشور و معاون نخست ‌وزیر ترکیه با حضور پای صندوق‌ های رأی، در همه ‌پرسی اصلاح قانون اساسی شرکت کردند.

«کمال قلیچدار اوغلو» یکی از رهبران اصلی کارزار «رای نه»، با حضور در یک حوزه رای گیری به همراه پسر و همسرش رای خود را در صندوق رای گیری انداخت.

اردوغان بعد از مشارکت در همه پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور گفت: این همه‌ پرسی رای دادن به خاطر آینده ترکیه است.

وارد شدن ترکیه به سیستم اجرایی ریاست جمهوری از نظام پارلمانی به معنای آن خواهد بود که اردوغان عملا اختیارات نامحدودی به دست خواهد آورد. در حالی که مخالفان این اصلاحات بر این عقیده هستند که ترکیه در نهایت به کشوری استبدادی تبدیل خواهد شد؛ در عوض طرفداران این همه پرسی معتقدند که این تغییرات ثبات سیاسی - اقتصادی بیشتری در شرایط نه چندان آرام کنونی به کشورشان خواهد بخشید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.