درست است که ایوانکا ترامپ به مانند شوهرش که تبدیل به مرد قوی تر در دولت جدید شده است هیچ گونه حقوق ماهیانه ای دریافت نمی کنند البته در هر صورت آنها میلیون ها دلار پول دارند لیکن هر دو با این انتصاب واضح ترین تصویر پارتی بازی و فامیل بازی را تجسد می کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: تقریبا دو ماه پس از ورود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا پر واضح شده است که وی ایالات متحده آمریکا را با همان ذهنیتی اداره می کند که شرکت های ساخت و ساز و املاک خود را اداره می کرد و آن را تبدیل به یک « ملک» برای کار کردن دوستان، فرزندان و نزدیکانش کند و این کار شکستن سنت های دموکراتیک شفاف است که به مدت بیش از 300 سال ادامه یافت.

امروز «ایوانکا ترامپ» دخترش که وی را به عنوان مشاور رسمی اش تعیین کرد اعلام کرد که پدر رئیس جمهور اش دستوری صادر کرد که بر اساس آن وی به عنوان کارمند فدرال منصوب می شود و «جارد کوشنر»همسر آمریکایی اش که از اتباع دیانت یهودی است نیز هم همینطور و هر دوی آنها دو دفتر در کاخ سفید خواهند داشت.

درست است که خانم ایوانکا به مانند شوهرش که تبدیل به مرد قوی تر در دولت جدید شده است هیچ گونه حقوق ماهیانه ای دریافت نمی کنند البته در هر صورت آنها میلیون ها دلار پول دارند لیکن هر دو با این انتصاب واضح ترین تصویر پارتی بازی و فامیل بازی را تجسد می کنند.

این طبیعی است که ما به عنوان عرب و مسلمان از دخالت های نظامی آمریکا که پنج کشور شکست خورده ایجاد کرد که هرج و مرج خونین آنها را فرا گرفته است و  نیز شهروندان شش کشور دیگر را در فهرست نژادپرستانه ممنوع الورود ها قرار داده است، رنج می بریم، از این دولت و تصمیم هایی که اتخاذ می کند احساس نگرانی و ترس داریم به ویژه آن که چندین گزارش وجود دارد که حکایت از این دارد که این دولت قصد دارد ائتلافی بر پایه های طایفه گرایی شکل دهد و زمینه را برای دخالت به شکل گسترده تر در برخی جنگ های منطقه به مانند جنگ هایی که اکنون در سوریه،یمن و لیبی ملتهب است، مهیا می کند.

خطرناک تر از آن کوشنر داماد رئیس جمهور ، «دیوید فریدمن» سفیرش در تل آویو و نیز مشاورانش و مسئولان دیگر هستند که بیشتر آنها از هواداران اسرائیل هستند، که تأکید می کنند که انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی به زودی صورت می گیرد و این تصمیمی است غیرقابل بازگشت و طرح هایی نیز برای از سرگیری مذاکرات میان عرب ها و اسرائیلی ها برای تثبیت عادی سازی روابط و تحمیل راه حل هایی که شهرک سازی در اراضی عربی اشغالی را قانونی می کند، دارند.

ترامپ به منظور تصویب این دیدگاه اسرائیلی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل تحمیل می کند و دامادش کوشنر و فریدمن سفیرش مشتاق آن هستند از سه رهبر عربی طی ده روز آینده استقبال می کند و با آنها دیدار می کند این سه رهبر عبارتند از : ملک «عبدالله دوم» پادشاه اردن،«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین.

این دولت که با ویژگی«خانوادگی»در کاخ سفید با بیشر همتاهایش در کشورهای عربی اگر نگوییم با همه آنها شباهت و تطابق دارد چه بسا سیاست های خاورمیانه ای اش منجر به شدت گرفتن جنگ ها و خونریزی ها شود و منشأ نگرانی و خطر هم در همین جا نهفته است.

این تأسف بار است که رهبران عرب به این رئیس جمهور نژادپرست که از همه عرف ها و میراث قانونی در کشورش عبور می کند، اعتماد می کنند و در حالی که بیشتر مردم کشورش با او مخالف هستند و نظر سنجی ها تأکید می کنند که رئیس جمهوری است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا کمترین محبوبیت را دارد،به همکاری با او چشم دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.