درگیری میان مسلمانان و هندوها در ایالت گجرات هند،زادگاه نخست وزیر این کشور، 15 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویتر، یک مسئول اداری بلندپایه هندی امروز-یکشنبه- گفت که در پی وقوع درگیری میان مسلمانان و هندوها در ایالت«گجرات»، زادگاه«نارندا مودی» نخست وزیر این کشور، یک نفر کشته و 14 نفر نیز زخمی شدند.

این درگیری در پی دعوای میان دانش آموزان مسلمان و هندو در یک مدرسه به وقوع پیوست.

«کیه.کیه.نیرالا» بزرگترین مسئول اداری در منطقه گفت که 5هزار نفر از هندوها پس از اعتراض دانش آموزان هندو از رفتار دانش آموزان مسلمان در یک مدرسه، به مسلمانان حمله کردند و ده ها منزل مسکونی و خودرو را در روستای «واداوالی»در منطقه«پاتان» روز شنبه به آتش کشیدند.

نیرالا افزود که مسلمانان نیز با سنگ و چوب به مقابله با هندوها پرداختند و پلیس نیز برای متفرق کردن افراد درگیر و کنترل خشونت، از گاز اشک آور استفاده کرد و هفت تیر نیز شلیک کرد.

گجرات پیش از این شاهد ناآرامی های دینی خطرناکی شده بود و برخی آمارها اشاره می کند که آشوب طلبان نزدیک به هزار نفر که بیشتر آنها مسلمان هستند را در سال 2002 در این ایالت کشتند.

مودی نخست وزیر این ایالت در آن زمان بود و برخی وی را متهم می کنند که در بدترین درگیری های دینی از زمان استقلال هند، چشم خود را نسبت به خشونت یکی از طرف بسته است.

مودی هر گونه نقش خود را در آشوب ها رد کرد و در سال 2013 نیز کمیته ای که اعضای آن را دادگاه عالی هند تعیین کرد مقرر کرد که به دلیل نبود مدارک کافی وی را محاکمه نکند.

در همین حال، نیرالا گفت که اوضاع تحت کنترل است و افرادی از پلیس احتیاط در ایالت دستور دارند که در روستا به منظور حفظ آرامش باقی بمانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی هند گجرات

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.