چهار روز پیش از آغاز تدابیر و اقدامات جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا ده ها هزار نفر از مخالفان خروج از این اتحادیه در خیابان های لندن تظاهرات کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، چهار روز پیش از آغاز تدابیر و اقدامات جدایی انگلیس اتحادیه اروپا که امروز-شنبه- شصتمین سالروز تأسیس خود را جشن گرفت، ده ها هزار نفر مردم انگلیس به خیابان های لندن ریختند تا مخالفت خودشان را با خروج این اتحادیه اعلام کنند و در مقابل پارلمان این کشور که روز چهارشنبه هفته گذشته شاهد حادثه خونین تروریستی بود تجمع کردند.

در آب و هوای آفتابی و با شعار«متحدیم برای اروپا» و «بریگزیت را متوقف کنید» 80 هزار نفر ، به گفته برگزار کنندگان این تظاهرات، در خیابان های لندن در سایه تدابیر شدید امنیتی تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم آبی اروپا با ستاره های طلایی هایش را در دست داشتند و پارچه نوشته هایی نیز در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:«فردا(یکشنبه)عقربه های ساعت به عقب بر می گردد، و چهارشنبه 40 سال به عقب بر می گردد» و « تروریسم برعکس بریگزیت، ما را از هم جدا نمی کند» و «15 ساله هستم، می خواهم که آینده ام را به من برگردانید»و «نمی ترسیم».

شرکت کنندگان در این تظاهرات یک دقیقه در برابر پارلمان به احترام چهار قربانی حادثه تروریستی روز چهارشنبه که 50 زخمی در پی داشت، سکوت کردند.

«تیم فالون» رهبر دموکرات ها خطاب به تظاهرکنندگان گفت:«دموکراسی ادامه دارد» وی افزود:« به رغم حمله  ما این جا هستیم»

«خوان بونز»پرستار اسپانیایی که از 17 سال پیش تا کنون در انگلیس زندگی می کند و در دستگاه بهداشت عمومی(اچ ان اس) کار می کند گفت که «گذرنامه ام چه بسا اشاره کند که من اسپانیایی ام اما قلبم انگلیسی است»

برگزار کنندگان این تظاهرات که در پی حادثه روز چهار شنبه در فکر لغو تظاهرات بودند گفتند که از لغو تظاهرات عقب نشسته و تأکید کردند که «نمی ترسیم و با هم متحد می مانیم و در قلب دموکراسی مان تظاهرات می کنیم و خیابان های مان را برای بزرگداشت کسانی که کشته شدند، بازپس می گیریم»

این تظاهرات با شصتمین سالروز تأسیس اتحادیه اروپا همزمان شد و قرار است در شهر رم مسئولان سیاسی 27 کشور عضو اتحادیه برای تهیه مقدمات مذکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جمع شوند.

همچنین«ترزا می» نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه هفته جاری رسما آغاز تدابیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اعلام می کند و این یعنی آغاز دو سال مذاکرات طاقت فرسا برای خروج.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی لندن بریگزیت

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.