فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به زودی از مقام خود کناره گیری می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، برخی منابع رسانه ای در نیویورک به نقل از یک مسئول رسمی بلندپایه در سازمان ملل امروز-شنبه- اعلام کردند که «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه ماه آوریل آینده از مقام خود استعفا می دهد.

این مسئول تأکید کرد که دی میستورا بنابر دلایل شخصی از مقام خود کناره گیری می کند.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز اعلام کرد که از نام های مطرح شده برای جانشینی دی میستورا میتوان به «حارث سلادیچ» وزیر خارجه سابق بوسنی که عربی را بلد است و «زیگرید کاگ»رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی است که در خارج کردن سلاح های شیمایی از سوریه با قطعنامه سازمان ملل نقش داشت، اشاره کرد.

این اخبار یک روز پس از پایان نخستین روز از دور جدید مذاکرات سوریه در ژنو منتشر می شود؛ مذاکراتی که در آن فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه روز جمعه گفت که وی انتظار وقوع معجزه یا فروپاشی مذاکرات را ندارد.

وی تأکید کرد که روسیه، ایران و ترکیه باید رایزنی های بیشتری درباره آتش بس در سوریه در نزدیکترین زمان ممکن به منظور کنترل اوضاع« نگران کننده» روی زمین انجام دهند.

دی میستورا در دور جدید مذاکرات سیاسی که پنجمین دور مذاکرات ژنو است، میانجی گری می کند لیکن انتظار پیشرفت زیادی ندارد این در حالی است که انتظار می رود که مذاکرات جداگانه ای که ایران،روسیه و ترکیه در آستانه پایتخت قزاقستان هدایت می کنند، به دنبال تضمین آتش بس است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.