ارتش سوریه توانست شهر مهم کوکب در ریف شمالی حماه را از گروه های مسلح بازپس گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری با گروه های مسلح توانستند شهر مهم «کوکب» در ریف شمالی «حماه» را آزاد کنند.

پیش از این گروه های مسلح در سایه تبلغات گسترده رسانه ای توانسته بودند تا نزدیکی شهر حماه پیشروی کنند اما ارتش سوریه پیشروی آنها را متوقف کرد و اکنون در حال بازپس گرفتن شهرها و روستاهایی که این گروه ها به اشغال خود درآورده بودند.

شبکه تلویزیونی المنار نیز با اعلام این خبر گفت که ارتش سوریه و همپیمانانش در چندین جبهه در شمال حماه پیشروی خود را ادامه می دهند.

در همین حال، روز گذشته برخی منابع سوری گفتند که هواپیماهای روسی نیز مواضع گروه های مسلح در شمال حماه را به شدت بمباران کردند.

ارتش سوریه همچنین روز گذشته توانست شهر«دیرحافر» در ریف شرقی حلب را پس از درگیری شدید با گروه تروریستی داعش آزاد کند.

ارتش سوریه و همپیمانانش علاوه بر آن روز گذشته موفق شدند همه مواضعی که گروه های مسلح در نزدیکی دمشق و به طور مشخص در منطقه«جوبر» در شرق پایتخت به اشغال خود درآورده بودند را از آنها بازپس گیرند و حلقه محاصره این گروه ها در منطقه«قابون» را محکم تر کنند.

در تحولی دیگر، نیروهای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کردند که درگیری های شدیدی میان نیروهای این گروه با عناصر گروه داعش در شمال شهرهای«الرقه» و «الطبقه» رخ  داده است.

این تحولات در حالی رخ می دهد که مذاکرات میان هیأت های مذاکره کننده معارضان و هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو در جریان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.