پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

به مناسبت ورود به سومین سال تجاوز عربستان به یمن؛

کودکانی که خواب مدرسه را می بینند

در حالی که در آستانه سومین سال تجاوز عربستان به یمن در ششم فروردین قرار داریم، کودکانی هستند که به واسطه تخریب ساختمان های مدارس در این جنگ، رویایی ادامه تحصیل را در سر می پرورانند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانس پرس در گزارشی نوشت: زمانی که مدرسه «روا احمد» در یمن بمباران شد، او به طور ناگهانی از ادامه تحصیل محروم شد، اما او هنوز هم رویای مدرسه رفتن را می بیند.

او یکی از صدها هزار دانش آموز یمنی است که به واسطه جنگی که مداخله عربستان در یمن در دو سال گذشته به راه افتاده است، از ادامه تحصیل محروم شده اند.

در این جنگ در حدود 7700 نفر، از جمله نزدیک به 1550 کودک کشته شده اند، و صدها مدرسه نیز تعطیل شده است.

روا پس از بمباران مدرسه اش، در کلاس های درسی که در مسجدی در شهر محل سکونتش «تعز» تشکیل می شد، حاضر شد اما به دنبال تشدید درگیری ها، خانواده اش چاره ای جز فرار نداشتند.

آنها 10 کیلومتر (شش مایل) پیاده روی کردند تا در نهایت توانستند تاکسی بیابند و با آن به پایتخت بروند.

روآ گفت: «من سعی کردم در مدرسه ای در اینجا (صنعا) خودم ثبت نام کنم، اما درخواست من رد شد، چون کلاس ها بسیار شلوغ بود.»

او ادامه داد: «تحصیلات من به واسطه جنگ متوقف شد. من نمی دانم گناه من چه بوده. من هیچ گناهی مرتکب نشده ام.»

این دانش آموز 12 ساله، که عاشق نقاشی است و آرزو دارد روزی معلم شود، یکی از 3.5 میلیون کودک یمنی است که به گفته یونیسف از ادامه تحصیل باز مانده است.

در گزارش ماه نوامبر یونیسف آمده است، «اگر نسل کنونی یمن نتواند ادامه تحصیل دهد، در دراز مدت عواقب بسیار فاجعه بار خواهد بود.»

یونیسف از آن زمان 212 حمله مستقیم به مدارس یمن از جمله حملات هوایی(عربستان و متحدان عربش) که به مرگ دانش آموزان منتهی شده را ثبت کرده است.

جنگ یمن 1640 مدرسه یمنی را تعطیل کرده، 1470 مدرسه نیز آسیب دیده و یا تخریب شده، و دیگر مدارس نیز به پناه گاهی برای آوارگان تبدیل شده اند.

جنگ یمن یکشنبه (ششم فروردین) وارد سومین سال خود می شود.

دفتر سازمان ملل روز جمعه در بیانیه ای به مناست پایان دومین سال حمله به یمن اعلام کرد: بر اثر درگیری های این کشور، تاکنون 4733 غیرنظامی کشته و 8272 نفر دیگر زخمی شده اند.

بر اساس تازه ترین آمار قربانیان این حمله ها، حدود دو هفته پیش 32 پناهجوی سومالیایی و غیرنظامی یمنی در جریان حمله یک فروند کشتی ائتلاف و تیراندازی یک فروند بالگرد آپاچی به قایق حامل این افراد در ساحل یمن کشته شدند و 10 نفر دیگر نیز همچنان مفقود هستند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 (مارس 2015) به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام کرده است.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.