پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا از هر سه مسلمان آمریکایی یکی نگران سلامت خود و حمله نژادپرست ها است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک نظر سنجی نشان می دهد که بیش از یک مسلمان از هر سه مسلمان آمریکایی پس از انتخاب«دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا نگرانی و ترس از هدف قرار گرفته شدن توسط گروه های نژادپرست دارند و 42 درصد نیز می گویند که کودکان آنها در مدارس به دلیل دیانت شان در معرض ترساندن قرار گرفتند.

در این نظر سنجی که توسط مرکز سیاست اجتماعی و تفاهم انجام شده است و نتایج آن روز دوشنبه  منتشر  شد،آمده است که این ترس و نگرانی باعث کاهش میانگین رای دادن رای دهندگان مسلمان به کمتر از میانگین متوسط شده است.

مقابله با کسانی که ترامپ آنها را تروریست های اسلام گرای تندرو نامیده است و تحمیل محدودیت سفر علیه برخی شهروندان کشورهای خارومیانه ای خاص به ایالات متحده آمریکا دو پایه و اساس ریاست جمهوری ترامپ هستند.

در این نظر سنجی آمده است که 38 درصد از مسلمانان آمریکا ترس این را دارند که در معرض حملات گروه های نژادپرست قرار گیرند و این میزان در مقایسه با اتباع دیانت های دیگر بالاست. این نظر سنجی اشاره کرده است تقریبا از هر سه مسلمان یکی برنامه ای برای ترک ایالات متحده دارد اگر مجبور به این کار شود.

در این نظر سنجی آمده است که 27 درصد از یهودی ها، 11 درصد از پروتستانت ها، 8 درصد از کاتولیک ها و 16 درصد از کسانی که وابسته به هیچ دینی نیستند این چنین ترس و نگرانی ای دارند.

همچنین 42 درصد از مسلمانان گفتند که کودکان آنها داخل مدارس به دلیل دیانت شان در معرض ترساندن قرار گرفته اند و این یعنی چهار برابر میانگین آمریکایی ها به طور کلی است.

بر اساس این نظر سنجی که در آن 2 هزار و 38 نفر شرکت کردند و از چهارم تا بیست و سوم ژانویه انجام شد فقط 61 درصد از مسلمانان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا رای دادند و این یعنی در مقایسه با اتباع دیانت های دیگر و به طور کلی رای دهندگان آمریکایی کمتر است.

علاوه بر آن، از هر سه مسلمان یکی گفت که در انتخابات رأی نمی دهد زیرا هیچ کدام از کاندیداها را ترجیح نمی دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.