حمله تروریستی در نزدیکی ساختمان پارلمان انگلیس، خلاء امنیتی در این کشور را برجسته تر کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: تروریست ها در خیابان های ما دیگر نیازی به طرح های پیچیده و با تجهیزات پر هزینه برای کشتن و یا به شدت مجروح کردن افراد ندارند. در حالی که هنوز بسیاری از مسائل از جمله انگیزه دقیق عامل حمله تروریستی لندن بسیار مبهم و ناشناخته باقی مانده است، یک مسئله واضح است: این حادثه، نمونه دیگری از تروریسم جدید است.

این حمله یک حمله با استفاده از فناوری کم است. این کار تقریبا خودکشی و یا نیمه خودکشی است. نمونه های مشابه این حمله قبلا در شهر «نیس» فرانسه و همچنین بازار کریسمس در شهر «برلین» آلمان در سال گذشته دیده شده بود.

نتیجه گیری از این حادثه بسیار ساده است: هر کسی با دسترسی به یک وسیله نقلیه موتوری می تواند یک حمله تروریستی انجام دهد. و برای جلوگیری از این فرد تمهیدات مناسبی صورت نمی گیرد.

از این به بعد هر بازدید کننده ای از ساختمان پارلمان انگلیس (وستمینستر) برای محافظت از خود در برابر چنین حملاتی آشنا خواهد شد. بدون شک از این به بعد خودروهایی که در چنین مناطقی قصد عبور دارند، به شدت مورد تفتیش قرار خواهند گرفت و هر مهاجم احتمالی باید از موانع بسیاری عبور کند تا بتواند حمله مشابهی را اجرایی کند.

از درب ها نیز به دقت محافظت خواهد شد.

اقدامات احتیاطی به وضوح می تواند تشدید شود، اما به همان اندازه محدود کردن چنین تمهیداتی به وست مینستر یا شهر «لندن» یا هر شهر دیگری اقدامی غیر عملی است.

سرویس های اطلاعاتی باید از کمک های مالی سخاوتمندانه تر به منظور پیگیری فعالیت های در حد امکان برخوردار شوند. با این حال اکنون «عصر وحشت» از سوی کسانی است که برای ارتکاب چنین حملاتی آنقدر انگیزه دارند که نیاز به هیچ دستورالعمل و یا حتی برقراری ارتباط مستقیم با گروه های تروریستی چون داعش و یا القاعده ندارند. ممکن است آنها هیچ سوء پیشینه ای نداشته باشند. آنها حتی می توانند برای مقامات تا به امروز ناشناس بوده باشند.

امنیت انگلیس باید در تمامی ابعاد مورد بازنگری قرار گیرد. شاید اشتباهی صورت گرفته است. همیشه باید از گذشته درس گرفت.

همانطور که ما در حمله روز چهارشنبه در لندن دیدیم، تروریست ها در خیابان های ما دیگر نیازی طرح های پیچیده و با تجهیزات پر هزینه برای کشتن و یا به شدت مجروح کردن افراد ندارند. حقیقت در مورد طبیعت در حال تحول «تروریسم مدرن» این است که تروریست ها، و یا برخی از آنها، همیشه نفوذ می کنند. مثل همیشه تنها کافی است آنها یک بار خوش شانس باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.