ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به سرنگونی یک هواپیمای شناسایی خود در جنوب سوریه اذعان کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش اشغالکر اسرائیلی شب گذشته اعلام کرد که یک هواپیمای شناسایی خود از نوع پهپاد را در منطقه«القنیطره»در بلندی های «جولان» جنوبی سوریه از دست داده است.

ارتش اشغالگر اسرائیل طی بیانیه ای تأکید کرد که این پهپاد از نوع««اسکای رایدر» است که برای ماموریت های شناسایی از آن استفاده می شود و طی ماموریت نظامی ناپدید شده است.

این بیانیه را  رسانه های اسرائیلی از جمله شبکه های دوم و دهم تلویزیون اسرائیل منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است که در حال حاضر تحقیقات درباره دلایل ناپدید شدن این پهپاد آغاز شده است اما به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

رسانه های اسرائیلی نیمه شب گذشته به نقل از شبکه تلویزیونی «المنار» لبنان اعلام کردند ارتش سوریه یک هواپیمای اسرائیلی را  بر فراز القنیطره سرنگون کرد.

همچنین ارتش سوریه اعلام کرد که پدافند این کشور یک هواپیمای شناسایی اسرائیلی از نوع پهپاد را پس از نقض حریم هوایی سوریه در منطقه«القنیطره» در جنوب سوریه سرنگون کرد.

منابع خبری نیز اعلام کردند که این پهپاد از نوع«اسکای لارک» است و وزن آن 7کیلوگرم با باری به وزن1.2 کیلوگرم است.

تصاویری از این پهپاد اسرائیلی توسط رسانه های جنگی در توییتر نیز منتشر شده است.

بنابر این گزارش، این پهپاد چهارمین پهپاد از این نوع است که از ابتدای سال جاری تا کنون رژیم اسرائیل اعلام می کند که از دست داده است؛ یکی در نوار غزه، یکی دیگر در اردوگاه «بلاطه» در «نابلس» واقع در شمال کرانه باختری و سومی نیز در مرزهای لبنان.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه اسرائیل

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.