روزنامه اردنی«الغد» نوشت که هیچ نماینده ای از سوریه در نشست سران عرب که قرار است اواخر ماه مارس جاری در اردن برگزار شود، شرکت نمی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه اردنی الغد امروز-یکشنبه-  به نقل از برخی منابع رسمی و دیپلماتیک نوشت که هیچ کس به عنوان نماینده سوریه در نشست سران عرب که قرار است اواخر ماه مارس جاری در اردن برگزار شود، شرکت نمی کند.

این در حالی است که پرچم رسمی جمهوری عربی سوریه روی در پایتخت اردن به اهتزاز درآمده است و این پرچم از جمله سلسله پرچم های کشورهای عربی شرکت کننده در نشست سران عرب در پایتخت اردن به شمار می رود  به اهتزاز درآمده است.

منابع رسمی اردنی تأکید کردند که سوریه بخشی از امت واحد عربی است و اردن خواستار امنیت و ثبات و سلامت اراضی اش است.

این منابع تصریح کردند که سوریه کشوری است که به محض آن که تعلیق عضویت اش در اتحادیه عرب لغو شود در همه نشست های سران عرب شرکت خواهد کرد.

بنابر این گزارش، وزرای خارجه عرب در ماه نوامبر سال 2011 طی قطعنامه ای عضویت سوریه در اتحادیه عرب را تا زمانی که دمشق  اجرای طرح عربی برای حل بحران سوریه را بپذیرد به تعلیق درآوردند، همچنین خواستار خروج سفرای عرب از پایتخت سوریه شدند. این در حالی است که سوریه یکی از کشورهای موسس و بنیانگذار اتحادیه عرب است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.