نیروهای عراقی بیش از یک سوم غرب موصل را از وجود داعش پاکسازی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یکی از فرماندهان نظامی عراقی اعلام کرد نیروهای این کشور بیش از یک سوم غرب موصل را از وجود داعش پاکسازی کردند.

«معن السعدی» از فرماندهان ارشد عراقی به خبرگزاری فرانسه گفت: بیش از یک سوم از کرانه راست موصل تحت کنترل نیروهای ما قرار گرفته است. منابع عراقی می ‌گویند نیروهای دولتی اکنون به 500 متری «مسجد نوری» رسیده ‌اند که «ابوبکر البغدادی» خطبه مشهور اعلام خلافت ادعایی خود را در آنجا ایراد کرده بود.

السعدی افزود: انتظار می رود در ساعات آینده عملیات در این منطقه تکمیل شود.

از سوی دیگر برخی از منابع عراقی اعلام کردند که بر اثر حملات هوایی به «موصل الجدید» در کرانه راست موصل شماری از سرکرده های داعش از جمله مسئول اداری داعش کشته شدند.

«حسام العبار» عضو شورای استان نینوا نیز اعلام کرد: داعش از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است. ما موارد زیادی را در بیمارستان ها از افرادی که در معرض گاز خردل قرار گرفته اند، مشاهده کرده ایم. او ادامه داد: داعش کرانه چپ موصل را با موشک های حامل گاز خردل هدف قرار داده و این حملات به مناطق «النور، کراج الشمال و المحاربین» بوده است.

در همین حال «رائد شاکر جودت» رئیس پلیس عراق گفت: نیروهای عراقی 200 متر در منطقه «باب الطوب» در بخش قدیمی موصل پیشروی کرده اند و بر ساختمان های بلند تک تیراندازهایی را مستقر کرده اند و تلفات سنگینی را برای داعش رقم زده اند.

او افزود: نیروهای پلیس از تاکتیک های جدید برای حفظ جان غیرنظامیان بهره می گیرند که به کارگیری پهپاد یکی از این روش ها است.

وی افزود: نیروها عملیات جستجو و بازرسی در مناطق «الدواسه والعکیدات» را ادامه می دهند و این مناطق را از وجود غیرنظامیان تخلیه می کنند.

داعش نیز که توان مقابله با حملات نیروهای عراقی را در موصل از دست داده، به حمله تروریستی به شهروندان در این مناطق متوسل شده است. داعش امروز با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین به جمعی از ساکنان بخش شمالی از غرب شهر موصل حمله کرد و باعث کشته شدن سه شهروند و زخمی شدن چند تن دیگر شد. چهار شهروند دیگر در بخش غربی موصل نیز در محله تازه آزاد شده «الدندان» بر اثر شلیک خمپاره های داعش زخمی شدند.

نیروهای عراقی، تروریست های داعش را از شرق موصل بیرون رانده و در حال پیشروی در مناطق غربی این شهر هستند. آنها از ۱۹ فوریه، عملیات بازپس گیری غرب موصل را از داعش آغاز کرده و حین پیشروی، مجموعه ای از مناطق را بازپس گرفته اند.

به گفته مسئولان عراقی، مقاومت داعشی ها تضعیف شده اما درگیری های سختی از جمله در بخش قدیمی موصل در جریان است.

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی و فروپاشی داعش، تروریست‌ ها مجبور به آزادی ده‌ ها تن از بازداشت شدگان در مناطق تحت اشغال خود شدند.

بسیاری معتقدند آزادی افراد دستگیر شده توسط تروریست های داعش از تاثیر فشار حملات نیروهای عراقی در موصل حکایت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.