مسئولان سابق آمریکایی در دوران دولت اوباما از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواستند که احتیاط پیشه کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: ژنرال«دیوید پترائوس» مدیر سابق سازمان اطلاعات آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور خواست که در زمان استفاده از عبارت« تروریسم اسلامی» بسیار محتاط باشد.

پترائوس تاکید کرد که این عبارت از جمله عبارت هایی است که در زمان استفاده از آن باید احتیاط زیادی به خرج داد.

وی در سخنانی که شبکه تلویزیونی سی ان ان نقل کرد گفت که برای اجتناب از لیز خوردن به سمت توصیف یک دین به طور کامل به افراط باید احتیاط کرد و افراط گرایی اسلامی  چتر فراگیری نیست که بتوان به واسطه آن گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده را تروریستی توصیف کرد.

در همین حال، «هربرت ریموند مک مستر»مشاور امنیت ملی ترامپ نیز دیدگاه مشابهی را بیان کرده بود. مک مستر هفته گذشته به ترامپ سفارش کرد که از عبارت«تروریسم اسلامی» استفاده نکند. وی تصریح کرد که گروه های مسلحی مانند داعش نماینده اسلام نیستند و استفاده از این عبارت توهین به مسلمانان به شمار می رود که آمریکا نیاز به کار کردن با آنها دارد تا ایدئولوژی افراطی را از بین ببرد. این را نیز یک مسئول بلندپایه در کاخ سفید گفت.

علاوه بر آن، «کیون لویس» سخنگوی باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که اوباما یا هر مسئول در کاخ سفید در دوران ریاستش هرگز دستور نداده است که هر گونه شهروند آمریکایی کنترل شود این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوباما را متهم به شنود تلفن هایش اندکی پیش از انتخابات ریاست جمهوری کرد.

سخنگوی اوباما در بیانیه ای گفت که قاعده اساسی برای دولت اوباما دخالت نکردن مسئولان در کاخ سفید در هر گونه تحقیق مستقلی است که وزارت دادگستری انجام می دهد.

وی افزود که در این چارچوب اوباما یا هیچ مسئول دیگری در کاخ سفید هرگز دستور کنترل هیچ شهروند آمریکایی را صادر نکرده است و هر گونه ادعای خلاف این، دروغ است.

این واکنش ساعاتی بعد از سلسله توئیت هایی اعلام شد که ترامپ روی توییتر خود نوشت و گفت که « همین الان فهیمدم که اوباما تلفن های مرا در برج ترامپ پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شنود کرد اما به چیزی دست نیافت.این امر فاجعه است.»

ترامپ این پرسش را مطرح کرد که «آیا این کار قانونی است که یک رئیس جمهور پیش از انتخابات، رقابت انتخاباتی را شنود کند؟»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.