حکم صادره از سوی دادگاه فرجام خواهی احتمالا باعث افزایش فشارها بر دولت جدید آمریکا جهت اعلام شفاف مقاصد خود از صدور این فرمان جنجالی خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: در پی درخواست وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر متوقف شدن فرجام خواهی در خصوص دستور ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان، یک دادگاه فرجام خواهی در این کشور با این درخواست وزارت دادگستری مخالفت کرد. به این ترتیب، حکم توقف اجرای فرمان ضد مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ادامه خواهد داشت.

حکم صادره از سوی دایره نهم دادگاه فرجام خواهی احتمالا باعث افزایش فشارها بر دولت ترامپ جهت اعلام شفاف مقاصد خود از صدور این فرمان جنجالی خواهد شد.

دایره نهم دادگاه فرجام خواهی آمریکا پیشتر در اوایل ماه کنونی، حکم اجرایی ترامپ در خصوص ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا را به حالت تعلیق در آورده بود. این در حالی است که فرآیند قانونی در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

وزارت دادگستری آمریکا نیز از دایره نهم دادگاه فرجام خواهی آمریکا درخواست کرده بود این فرآیند قانونی را متوقف کند، تا فرمان اجرایی جدید ترامپ صادر شود.

ترامپ در این باره اعلام کرد حکم اجرایی جدید وی در خصوص این موضوع به زودی صادر خواهد شد. انتظار می رود این حکم چهارشنبه (فردا) صادر شود.

مقامات دولتی تاکنون هیچ یک درباره حکم جدید مهاجرتی ترامپ جزئیاتی ارائه نداده ‌اند و توصیه می ‌کنند مردم برای شنیدن این حکم تا روز چهارشنبه صبر کنند.

این حکم یک روز پس از حضور ترامپ در جلسه مشترک با اعضای کنگره اعلام خواهد شد.

در تاریخ 27 ژانویه ترامپ دستور ضد مهاجرتی برای ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان – ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه، و یمن – را امضا کرد. دستور اولیه ترامپ که انتقادات گسترده ‌ای را در سراسر جهان به دنبال داشت به صورت موقت ورود تمام شهروندان این هفت کشور را به آمریکا به حالت تعلیق در می‌ آورد؛ حکمی که از سوی قاضی فدرال بی سرانجام ماند.

فرمان اجرایی مذکور پس از امضا به بروز اغتشاش در فرودگاه های سراسر جهان منجر شد؛‌ به طوری که دارندگان ویزای ورود به آمریکا از اتباع هفت کشور مزبور از سوار شدن به هواپیما منع و یا به محض ورود به فرودگاه های آمریکا به خاک کشور خود برگردانده می شدند.

ترامپ همچنین حکم شروع ساخت دیواری بین مرز مکزیک و آمریکا را نیز امضا کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.