اینکه ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در صدر فهرست تنفر و شیطانی کردن دیگری که مسلمان است، قرار گیرد؛ این امری قابل پیش بینی بود. این انسان از زمان رسیدن به کاخ سفید در چهار هفته پیش حالتی از رعب و نگرانی را نه فقط در جهان بلکه در خود ایالات متحده آمریکا به وجود آورد آن هم به دلیل سلطه نومحاظه کاران بر دولت و پیکره اصلی آن و به کار گرفتن آن در خدمت اسرائیل و جنگ های آینده آن.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: گزارش سالیانه ای که سازمان عفو بین الملل  روز گذشته منتشر کرد شوک زا و در عین حال ترسناک بود زیرا گروهی از رهبران در جهان مانند «دونالد ترامپ» در آمریکا، «رجیب طیب اردوغان» در ترکیه، «ویکتور اوریان» در مجارستان و «رودریگو دوترتی» در فیلیپین را به انتشار گفتمان تنفر و شیطانی کردن دیگران متهم کرد.سازمان عفو بین الملل همچنین این رهبران را به در پیش گرفتن سیاست هایی بر اساس تقسیم بشر به گروه های اول بالا و دوم پایین متهم کرد که در بیشتر حالت ها مهاجران و مسلمانان در صدر گروه دوم هستند و آنها هدف و در عین حال قربانی هستند.

متاسفانه این گزارش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل که ریاست حکومتی را به عهده دارد که نژادپرست ترین حکومت در جهان است و بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب می شود را شامل نشد، به عبارتی دیگر این گزارش، فریاد هشدار درباره آشوب ها و جنگ ها و قتل و آوارگی است که بلای آن بر سر جهان و میلیاردها انسان آن می آید.

اینکه ترامپ  رئیس جمهور جدید آمریکا در صدر فهرست تنفر و شیطانی کردن دیگری که مسلمان است، قرار گیرد؛ این امری قابل پیش بینی بود. این انسان  از زمان رسیدن به کاخ سفید در چهار هفته پیش حالتی از رعب و نگرانی را نه فقط در جهان بلکه در خود ایالات متحده آمریکا به وجود آورد آن هم به دلیل سلطه نومحاظه کاران بر دولت و پیکره اصلی آن و به کار گرفتن آن در خدمت اسرائیل و جنگ های آینده آن.

ترامپ که دولتش به دنبال تدوین قانونی جدید برای مهاجرت است که مسلمانان را به طور کلی از ورود به آمریکا و چه بسا اقامت در آن مستثنی می کند، امروز اعلام کرد که اخراج میلیون ها نفر از کسانی که اقامت قانونی در آمریکا ندارند را آغاز کرد همانطور که اوریان رئیس جمهور مجارستان اعلام کرد که اجازه نمی دهد،پناهندگان مسلمان به کشورش وارد شوند در عین حال از ورود مسیحی ها استقبال کرد و این خود رویکرد نژادپرستانه بی سابقه از زمان شکست نازیسیم است.

این رویکردها به سمت تنفر و شیطانی کردن دیگری که محافظه کاران رهبری می کنند که نتانیاهو رهبر و نظریه پردازشان است، منجر به وقوع انقلاب های متضاد در کشورهای آنها و سراسر جهان می شود و بازوهای این انقلاب در ایالات متحده شروع به جمع شدن کرده است و احتمال وقوع جنگ داخلی در این کشور در صورتی که ترامپ در قدرت بماند و دوره ریاست جمهوری اش را کامل کند.

گفتمان تنفر و شیطانی کردن دیگری به دلایل دینی یا مذهبی یا نژادی غالبا وقوع جنگ ها و حمله های نظامی می شود و نیز منجر به ایجاد حالتی از بی ثباتی در سراسر جهان می شود و در این زمینه گفتمان نازی و فاشیستی را به عنوان بهترین مثال ها داریم. در این ایجا نمی خواهیم که دونالد ترامپ را با آدولف هیتلر مقایسه کنیم زیرا این مقایسه درست نیست لیکن وجوه مشترکی میان این دو وجود دارد زیرا اولی از مسلمانان بدش می آید و دومی علیه یهودیان تحریک می کرد و اگر یهودی ها موفق به دفاع از خود و محاکمه کسانی که به آنها توهین کردند و بدست آوردن غرامت های کلانی شده و شمشیر«ضد یهودیت» را از رو کشیدند، اما هیچ کس به حال مسلمانان دل نمی سوزاند و اشکی برای شان نمی ریزد و این را با تلخی و درد زیاد می گوییم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.