وزیر امنیت داخلی ترامپ با صدور دو فرمان جدید روند اخراج مهاجران غیرقانونی را تشدید می کند، اقدامی که در نهایت حدود 11 میلیون خارجی در این کشور را هدف قرار خواهد داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشت: «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه دو فرمان مهم را امضا و منتشر کرد. آنها نقشه جنگ برای  اخراج مهاجران غیرقانونی بود که رئیس جمهور آمریکا در مبارزات انتخاباتی خود وعده آنها را داده بود.

این دو فرمان که به امضای جان کلی رسیده است اولویت ‌بندی‌ های پیشین در رابطه با اخراج مهاجران غیرقانونی را تغییر می ‌دهد و شمار بیشتری از آنها را در خطر اخراج فوری از خاک آمریکا قرار می ‌دهد.

لازم است در اینجا بازگشتی به عقب داشته باشیم: در دولت پیشین آمریکا آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم نشده بودند برای اخراج از کشور در اولویت قرار نداشتند. علاوه بر این، میلیون ها مهاجر غیر مجاز به ویژه کسانی که از کودکی حق شهروندی و روابط قوی با جوامع خود و این کشور برخوردار بودند، فرصت داشتند در این کشور بمانند و از حقوق خود برخوردار شوند. ای فرمان بر روی اخراج جنایتکاران خطرناک، رفع تهدیدات امنیت ملی و کسانی که غیرقانونی از مرزها عبور می کردند، متمرکز بود.

کلی این مفاهیم را کنار گذاشته است. فرمان او باعث می شود عملا اخراج هر فرد قابل تبعید در اولویت قرار گیرد. او اخراج همه مهاجران را می خواهد و از کسانی که هنوز جرمی مرتکب نشده اند شروع می کند. مفاهیمی مانند تناسب، اختیار، این ایده که برخی اعتقادات ناعادلانه هستند، و همچنین اصول در پس اصلاحات عدالت کیفری در این فرمان ها جایی ندارند.

دیگر لازم نیست افرادی که از این فرمان ها متاثر می شوند، جنایتکار باشند. آنها تنها کافی است به جرمی متهم شده باشند (یعنی هنوز بی گناه باشند) یا کاری انجام داده باشند که باعث شود مامور مهاجرت به این باور برسد که آنها ممکن است با اتهاماتی مواجه شوند.

فرمان کلی شامل بخش دیگری نیز می شود که به افسران مهاجرت و گمرک و یا عوامل گشت مرزی - پلیس های محلی یا ماموران کلانتری - اجازه می دهد هر فردی را که احساس کنند برای امنیت ملی خطرناک است هدف قرار دهند. این فرمانی در جهت بروز سوء استفاده های نژادی و همچنین پلیس است که در صورتی که کنگره به جان کلی مجوز استفاده از 10 هزار مامور پلیس و پنج هزار مامور گشت مرزی را بدهد، بیشتر هم گسترش خواهد یافت.

او می خواهد فرمان خود را تقویت کند و قضات مهاجرت و افسران بخش پناهندگی را نیز به کار گیرد. او می خواهد بر تعداد مراکز بازداشت بیافزاید که قطعا به سود بخش زندان های خصوصی خواهد بود.

او می خواهد برنامه ای را اجرا کند که به ماموران اجرای قانون ایالتی و محلی اجازه دهد تا به عنوان مجریان در عرصه مهاجرت عمل کنند. او آنها را «نیروهای چندمنظوره بسیار موفق» می خوانند که البته این گفته درست است اگر که شما بخواهید یک تور یا دام پهن کنید. اگر شما می خواهید با جرم و جنایت مبارزه کنید و به طور موثر جوامع را امن حفظ کنید، این کار درستی نیست. هنگامی که تمامی برخوردهای مجریان قانون محلی می تواند مقدمه ای برای اخراج باشد، مهاجران غیر مجاز از ترس از برخورد با پلیس اجتناب خواهند کرد. و هنگامی که افسران دولتی و محلی آموزش ندیده در زمینه قانون مهاجرت، به طور ناگهانی تصمیم بگیرند که چه کسی بماند و چه کسی برود، خطر بروز بی عدالتی افزایش میابد.

روش فعلی باعث می شود تا مهاجرانی که در نزدیکی مرزها گرفتار شده اند و یا به تازگی از مرزها عبور کرده اند، به سرعت اخراج شوند. اما کلی معتقد است که این کار اجازه می دهد تا مهاجرانی که در هر نقطه از کشور گرفتار شده اند، به سرعت حذف شوند.

او قصد انتشار اطلاعات مربوط به جنایات مهاجران غیر قانونی و شناسایی حوزه های قضایی ایالتی و محلی را دارد که مهاجران را از زندان آزاد می کنند. چرا؟ برای تبلیغ تفکر غلطی که ترامپ به شکل شرم آوری آن را پیاده کرد و این تفکر این بود که مهاجران خطرات خاصی دارند.

جان کلی پیش از امضای فرامان ها قول داده بود سیاست های معقولی را اعمال کند. اما مهاجران حق دارند از هم ترازی ناگهانی او با بومی گرایی ترامپ وحشت زده شوند. تمام آمریکایی هایی که معتقدند این کشور باید متعهد به اجرای متناسب و معقول قوانین باشد، از مهاجران استقبال کند و به حقایق احترام بگذارد باید از این فرمان های وزیر امنیت داخلی ترامپ وحشت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.