با گذشت یک ماه و چند روز از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آمریکا، بازنگری امور یک ماهه «دونالد ترامپ» به عنوان یکی از جنجال برانگیزترین روسای جمهور این کشور، خالی از لطف نیست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «فیلیپ بامپ» روزنامه نگار واشنگتن پست در تحلیلی نوشت: از روز 20 ژانویه که «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد، بیش از یک ماه گذشته است. در اینجا به بررسی 744 ساعت ریاست جمهوری ترامپ می پردازیم.

زمانی که ترامپ در واشنگتن دی سی (کاخ سفید) گذرانده است

رئیس جمهور آمریکا در ماه اول ریاست جمهوری خود سه چهارم زمانش را در داخل و اطراف واشنگتن گذرانده است. کمی کمتر از نیمی از این زمان را وی رسما کار کرده است – این زمان بازه زمانی صبح آن هم در زمانی است که رسانه ها به آن «زمان پاسخگویی» می گویند تا عصر که به عنوان ساعت پایان کار در نظر گرفته می شود. البته این اقدامی غیر دقیق است چون ممکن است او بعد از ساعت کاری نیز به اقداماتی مرتبط با ریاست جمهوری خود بپردازد. البته برعکس این قضیه هم ممکن است اتفاق بیافتد یعنی مثلا رئیس جمهور در ساعات کاری خود بخوابد یا تلویزیون تماشا کند.

بسیاری از زمان کاری ترامپ صرف چند دسته کار می شود. برآورد زیر بر اساس گزارش های متعددی به دست آمده است. این برآورده این چنین است:

نشست های تبادل اطلاعاتی: 6 ساعت

کنفرانس های خبری: 4 ساعت

امضای صورتحساب ها و دستورات اجرایی: 6 ساعت

تماس های تلفنی و ملاقات با رهبران خارجی: 21 ساعت

جلسات استماع با گروه های مختلف: 14 ساعت

ترامپ 182 ساعت در تقویم خود را بین زمان تماس و و دیگر کارها سپری کرده؛ هر چند محاسبه همه زمان ها در این فاصله امکان پذیر نمی باشد. چند رویداد خاص در این مجموعه محاسبه نشده است که عبارتند از: مراسم تحلیف، صبحانه نیایش ملی و دو ساعتی که خانواده اش صرف تماشای انیمیشن «در جستجوی دوری» در تئاتر کاخ سفید کردند. (البته سخنگوی مطبوعاتی او می گوید ترامپ به این برنامه نپیوسته است.)

زمانی که ترامپ در توییتر صرف می کند

همانطور که می دانید رئیس جمهور آمریکا عاشق استفاده از توییتر است. تعیین اینکه او چقدر زمان صرف این کار می کند کار دشواری است، بنابراین من آن را به طور میانگین محاسبه کردم.

دو چیز اتفاق خواهد افتاد: ترامپ یک رشته افکار را در چند توییت متعدد به اشتراک می گذارد یا همه را حذف می کند و در نهایت یک توییت از افکار خود را باز نشر می دهد. برای محاسبه زمانی که صرف هر توییت می شود، من بازه زمانی بین هر دو توییت را اندازه گیری کردم و متوسط آن هشت دقیقه و 20 ثانیه برآورد شد.

از آنجایی که توییت های اندرویدی وی خارج از ساعات کاری عادی صورت گرفته، توییت های وی در بخش «دیگر زمان ها» در نمودار بالا محاسبه شده است.

به طور خلاصه تخمین زده می شود که ترامپ 13 ساعت را در واشنگتن دی سی و پنج ساعت دیگر را در فلوریدا در توییتر گذرانده است. در مجموع از 199 توییتی که وی داشته، 128 مورد آن را ترامپ با دستگاه آندرویدی (تلفن همراه و تبلت) انجام داده بود.

زمانی که ترامپ در فلوریدا گذرانده است

حدود یک چهارم از زمان ترامپ از زمانی که وی وارد کاخ سفید شده، در فلوریدا و در مجموعه ویلایی ترامپ در «مار-آ-لاگو» و عمدتا در زمین گلف سپری شده است.

تیم ترامپ کاملا آگاه هستند که مدت زمان زیادی که ترامپ در زمین گلف سپری می کند کمی سوال برانگیز است. دلیلش این است که رئیس جمهور کنونی یکی از منتقدان صریح زمان زیادی بود که «باراک اوباما» در زمین گلف صرف می کرد. او در اوت گذشته گفته بود: «من قصد دارم برای شما کار کنم. من قصد ندارم زمان خود را برای بازی گلف هدر دهم.»

اما او اکنون خودش هم برای این کار به زمان لازم دست یافته است. او از زمان آغاز به کار دست کم شش بار گلف بازی کرده که پنج بار آن را 18 سوراخ کامل بازی کرده است.

روز یکشنبه دولت ادعا کرد که او در این هفته فقط چند سوراخ بازی کرده . اما یک پست وبلاگی فاش کرد «روری مک ایلروی» گلف باز حرفه ای در فلوریدا به ترامپ ملحق شده و آنها 18 سوراخ بازی کرده اند. (و پاسخ دولت تنها این بود: آنها می خواستند کوتاه بازی کنند اما بعدا تصمیم گرفتند کامل بازی را انجام دهند.)

او تنها در دو مورد در روزهای 11 و 12 فوریه با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن و در هر دو روز 18 سوراخ بازی کرد.

دیگر کارهای ترامپ در فلوریدا تماس و یا دیدار با رهبران خارجی بود.

دیگر امور

او حدود 16 ساعت را صرف سفر با بالگردهای ریاست جمهوری کرده است که اکثر آن به منظور سفر به فلوریدا بوده است. البته او به ایالت های «فیلادلفیا»، «کارولینای جنوبی» و «دلاور» هم سفرهایی داشت. ترامپ 10 ساعت خود را در جاهایی به جز فلوریدا و واشنگتن دی سی سپری کرده است.

همانطور که فردی در توییتر گفته بود یک ماه کاری در دوره چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ، معادل یک دقیقه هدر رفته در بازی بسکتبال است. هنوز هم زمان کافی برای تغییر این آمارها وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.