هزاران آمریکایی با حضور در خیابان‌ های بسیاری از شهرهای این کشور تظاهرات «روز رئیس جمهور» را با شعار «او رئیس جمهور من نیست» علیه «دونالد ترامپ» برگزار کردند.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شب گذشته تظاهرات سراسری در شهرهای «میامی»، «نیویورک»، «شیکاگو»، «لس آنجلس»، «آتلانتا»، «فیلادلفیا» و ده‌ها شهر دیگر آمریکا برگزار شد.

بسیاری از تظاهرات کنندگان پرچم‌ هایی به همراه داشتند که بر روی آنها شعارهایی نظیر «رئیس ‌جمهور من، نه»، «محدودیت نه، دیوار نه» و «مقاومت کنید» نوشته شده بود.

مخالفان رئیس ‌جمهور آمریکا و سیاست‌ های دولت او شعارهایی در حمایت از حقوق زنان، مهاجران و تغییرات آب و هوایی سر دادند.

در برخی مناطق نیز پلیس با برخی از معترضان درگیری‌ شد.

تظاهرات در نیویورک برای سومین روز متوالی صورت گرفت و تعدادی از شهروندان این شهر با تجمع در میدان «تایمز» در حمایت از مهاجران و مسلمانان به سیاست ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا اعتراض کردند.

در چند کیلومتری کاخ سفید نیز صد‌ها نفر اعتراض خود را به سیاست‌ های ترامپ به نمایش گذاشتند. پلیس واشنگتن همزمان با افزایش تعداد معترضان، مسیرهای منتهی به کاخ سفید را مسدود کرد.

همچنین پلیس آمریکا در شهر پورتلند با معترضانی که یک خیابان‌ را مسدود کرده بودند، درگیر شد.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید با موج گسترده ‌ای از تظاهرات‌ ها و اعتراضات پرجمعیت در نقاط مختلف آمریکا و جهان مواجه بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.