وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در گذشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «ویتالی چورکین» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل امروز دوشنبه 20 فوریه درگذشت.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه به خانواده چورکین که پیش از کامل کردن شصت و پنجمین سال عمرش درگذشت، تسلیت گفت.

چورکین در 21 فوریه سال 1952 در مسکو به دنیا آمد و در دهه هفتاد قرن پیش از دانشگاه روابط بین الملل در اتحاد جماهیر شوروی سابق فارغ التحصیل شد و در همان‌جا مشغول به‌کار شد.

وی کار خود را در وزارت خارجه روسیه در سال 1992 آغاز کرد و نخستین شخص در تاریخ دیپلماسی روسیه و شوروی سابق بود که کنفرانس های باز و منظم برای روزنامه نگاران برگزار کرد و در این کنفرانس ها چورکین به زبان انگلیسی سلیس به پرسش های خبرنگاران خارجی پاسخ داد.

وی در سال های 1994 تا 1998 به عنوان سفیر فوق العاده روسیه در بلژیک و نماینده دائم روسیه در پیمان ناتو منصوب شد. از سال 1998 تا 2003 به عنوان سفیر روسیه در کانادا انتخاب شد.در ژوئن 2003 تا آوریل 2006 چورکین در چندین پست سفارتخانه ای در وزارت خارجه روسیه فعالیت کرد.

از آوریل 2006 به عنوان نماینده دائم روسیه در سازمان ملل و نماینده این کشور در شورای امنیت سازمان ملل تعیین شد و در این پست تا زمان درگذشتش فعالیت کرد.

ویتالی چورکین به زبان‌های روسی، مغولی، فرانسه، و انگلیسی مسلط بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی ویتالی چورکین

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.