بیش از 680 شهروند کوبایی از ایالات متحده آمریکا و چند کشور دیگر اخراج شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، رسانه های جمعی کوبا اعلام کردند که در پی توقف عمل کردن به سیاست آمریکا در ماه ژانویه گذشته  بیش از 680 شهروند کویایی از ایالات متحده آمریکا و دیگر کشور ها به کوبا بازگردانده شدند. به موجب این سیاست آمریکا که از چندین دهه پیش درباره کوبایی ها به اجرا در می آمد  کوبایی ها بر دیگر مهاجران ارجحیت داده می شدند.

در یک گزارش رسمی کوبایی آمده است که 683 شهروند کوبایی از ایالات متحده، مکزیک ، جزایر باهاماس و کایمان به کوبا بازگردانده شدند، این شهروندان کوبایی در تلاش برای رسیدن به مرزهای ایالات متحده به منظور ورود به این کشور بودند.

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا 12 ماه ژانویه پیش و قبل از ترک کاخ سفید طی دستوری فوری سیاستی که در سال 1995 آغاز شد و به موجب آن کوبایی ها برای ورود به ایالات متحده آمریکا به شکل فور ی در صورتی که پای خود را به اراضی آمریکا بگذارند بدون در نظر گرفتن روادید آنها اجازه ورود پیدا می کنند را لغو کرد اما کوبایی هایی که از طریق دریا تلاش می کردند که به ایالات متحده آمریکا برسند را به زور وادار به بازگشت می کردند.

رسانه های جمعی کوبا اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا 40 شهروند کوبایی را با پروازهای تجاری،75 شهروند را از طریق دریا و دو کوبایی اخراجی را نیز با هواپیمای خصوصی طی روز جمعه به کوبا بازگرداند.

این رسانه ها تاکید کردند که مکزیک نیز 264 کوبایی را اخراج کرد و از ورود 144 نفر دیگر که تلاش می کردند به شکل پنهانی از راه فرودگاه به این کشور وارد شوند، جلوگیری کردند.علاوه بر آن، جزایر باهاماس و کایمان 156 کوبایی را اخراج کردند.

بنابر این گزارش، بر اساس آمار دفتر عملیات میدانی در گمرک ها و گارد مرزی آمریکا در سال 2016 ، 50 هزار و 82 کوبایی وارد ایالات متحده شدند که 38 هزار و 310 نفر از آنها به شکل غیرقانونی خود را به آمریکا رساندند این در حالی است که 11 هزار و 772 نفر آنها دارای روادید بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی کوبا آمریکا
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.