هزاران نفر از مردم در سراسر آمریکا برای برگزاری تظاهرات های گسترده در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه و در یک ماهگی دولت جدید این کشور علیه سیاست های دونالد ترامپ برنامه ریزی کرده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه ان بی سی نیوز آمریکا گزارش داد: تظاهرات های بسیاری تحت عنوان «روز نه به رئیس جمهور من» در دست کم 25 شهر در سراسر آمریکا تدارک دیده شده است.

 

در اینجا به بزرگترین تظاهرات های این سه روز  نگاهی می اندازیم:

 

** شنبه

تظاهرات در حمایت از همه مهاجران و پناهندگان در شهر «دالاس»

«اریک رمزی» یکی از سازمان دهندگان اعتراض ها در این شهر گفت: «انتظار می رود امشب شش هزار نفر در اعتراضات علیه دولت ترامپ در دالاس شرکت کنند.» رمزی گفت که او امیدوار است این نمایش بزرگ نشان دهد که ما آماده پذیرش سیاست های نفرت انگیز علیه اقلیت مهاجران نیستیم.

تظاهرات «آزادی مهاجران / پناهگاه برای همه» در شهر «لس آنجلس»

راهپیمایی لس آنجلس بزرگترین تظاهرات آخر این هفته در امریکا خواهد بود به گونه ای که 20 هزار نفر گفته اند در این تجمع بزرگ شرکت خواهند کرد و 62 هزار نفر دیگر نیز در صفحه فیس بوک این تجمع از تمایل برای شرکت در این برنامه خبر داده اند. برخی از خواسته های تظاهرات کنندگان عبارتند از: «توقف فوری حملات و تبعید مهاجران» و تبدیل لس آنجلس به یک پناهگاه امن.

«در سوگ ریاست: یک مراسم تشییع جنازه ساختگی برای روز رئیس جمهور» در شهر «نیویورک»

صدها نفر از مردم برای شرکت در یک «یک تشییع جنازه نمادین» در میدان «پارک» نیویورک در روز شنبه ابراز تمایل کرده اند. «سوگواران» لباس های مشکی می پوشند و یا خود را به شکل روسای پیشین درمی آورند.

تظاهرات «دستور کار ترامپ را متوقف کنید!» در شهر «ساراسوتا» در ایالت «فلوریدا»

صدها نفر از معترضان امشب به خیابان های ساراسوتا خواهند آمد تا «مقاومت مستقل سازمان یافته مردمی را به نمایش درآورند.

 

** یکشنبه

تظاهرات «دستور کار ترامپ را متوقف کنید: اعتراض در یک ماهگی دولت ترامپ» در شهر «شیکاگو»

یکی دیگر از بزرگ ترین اعتراضات برای یکشنبه در شیکاگو برنامه ریزی شده است. «جان بیچام» هماهنگ کننده این تجمع گفت: انتظار می رود پنج هزار نفر برای مقاومت در برابر دستور کار دولت ترامپ در خصوص «نژادپرستی، تبعیض جنسی، تعصب، و جنگ» گرد هم آیند. بیچام بر اهمیت تشکیل یک «جنبش توده متحده مستقل از مردم» برای انجام این کار و برجسته ساختن قدرت بسیج مردمی تاکید کرد.

تظاهرات «مهاجران در تمام 50 ایالات در روز ریاست جمهوری» در شهر «سالم» در ایالت «اورگان»

بیش از 1،200 نفر متعهد شده اند که در تظاهرات روز یکشنبه در اورگان شرکت کنند.

 

** دوشنبه

تظاهرات «نه به روز رئیس جمهور» در شهر «لس آنجلس»

این تظاهرات اولین تجمع از نوع خود در لس آنجلس است که در فیس بوک در خصوص آن فراخوان داده شده است و الهام بخش بسیاری دیگر از تجمعات در سراسر این کشور در آخر هفته شده است. هدف از این تجمع این است که نشان دهد رئیس جمهور آمریکا به ارزش های کالیفرنیا توهین کرده و 3500 نفر برای شرکت در این برنامه ابراز تمایل کرده اند.

تظاهرات «نه به روز رئیس جمهور» در شهر «نیویورک»

بیش از 12 هزار نیویورکی گفته اند که در این تجمع مسالمت آمیز شرکت می کنند در حالی که 47 هزار نفر دیگر گفته اند علاقه مند به فعالیت تنها در فیس بوک هستند

تظاهرات «نه به روز رئیس جمهور» در شهر «واشنگتن دی سی»

مردم واشنگتن دوشنبه گرد هم می آیند تا از برادران و خواهران با ملیت ها، پیشینه ها، نژادها، مذاهب، توانایی و هویت جنسی مختلف حمایت کنند و نشان دهند که نفرت دونالد ترامپ راه به جایی نمی برد. «مگان لویسان اشنایدر» یکی از هماهنگ کنندگان این تجمع گفت: اسامی سخنرانان در صفحه فیس بوک و توییتر این تجمع اعلام خواهد شد.

تظاهرات «نه به روز رئیس جمهور» در شهر شیکاگو

تظاهرات شیکاگو در روز دوشنبه بر خلاف تظاهرات های دیگر پیام خاصی ندارد بلکه یک هدف را دنبال می کند: وحدت.

«لورا هارتمن» هماهنگ کننده تظاهرات در شیکاگو توضیح داد تمرکز بر روی تنها یک موضوع، مانند مهاجرت، می تواند کشور را دچار شکاف کند.

او گفت: «ما می خواهیم برای با تمامیت دولت مبارزه کنیم.»

اعضای اتحادیه آزادی‌ های شهروندی آمریکا، فدراسیون کارکنان دولت، سوسافون علیه نفرت، و دیگر سازمان های مرتبط قرار است این رویداد را که انتظار می رود بیش از سه هزار نفر در آن شرکت کنند، سازماندهی خواهند کرد.

تظاهرات در شهر «کانزاس سیتی» در ایالت «میسوری»

بیش از هزار نفر برای شرکت در تجمع روز دوشنبه در کانزاس سیتی با حضور گروه های اجتماعی و شهروندان عادی صفحه فیس بوک این تجمع را امضا کرده اند.

تظاهرات در شهر «دنور»

صدها نفر از مردم برای حضور در تجمع شهر دنور در ایالت «کلرادو» در روز دوشنبه برنامه ریزی کرده اند. سازمان دهندگان این برنامه در صفحه فیس بوک خود نوشتند: «اجازه دهید به این دولت نشان دهیم که دنور محکوم کردن این سیاست ننگین را ادامه خواهد داد.»

تظاهرات در شهر «میلواکی» در ایالت «ویسکانسین»

ائتلاف میلواکی علیه ترامپ در حال برنامه ریزی برای برپایی تجمع و راهپیمایی روز دوشنبه به سمت دفتر سناتور «ران جانسون» هستند و برای شرکت در این تجمع صدها امضا جمع آوری شده است.

تظاهرات در شهر «سالت لیک سیتی»

صدها تن برای شرکت در تظاهرات سالت لیک سیتی ابراز تمایل کرده اند. هدف از این تجمع مخالفت با هر گونه سیاست مخرب کاخ سفید عنوان شده است.

تظاهرات «اکنون استیضاح» در شهر «آتلانتا»

سازمان دهندگان ایالت «جورجیا» در حال برنامه ریزی برای تظاهرات در آتلانتا در روز دوشنبه هستند و صدها تن از تظاهرات کنندگان در فیس بوک برای شرکت در این تجمع ابراز تمایل کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.