مردم مکزیک در طول مرزهای این کشور با آمریکا در اعتراض به دیوار ترامپ زنجیره انسانی شکل دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری به نقل از النشره، بیش از 1500 مکزیکی در مخالفت با طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا برای ساخت دیوار در طول مرزهای ایالات متحده آمریکا و مکزیک تظاهرات کرده و زنجیره انسانی تشیکل دادند.

سناتور«آرماندو ریوس پیتر»که در کنار سیاستمداران دیگر و دانشجویان در طول رودخانه «ریو گراندی» در نزدیکی شهر«سیوداد خوارز»ایستاده بود، گفت: «در دست دست هم وحدت ملی را نمایان می کنیم که هیچ تمایزی میان مردم قائل نیست...مکزیک بزرگتر از یک دیوار است.»

از سوی دیگر «آرماندو کابادا» شهردار شهر سیوداد خوارز نیز گفت که زنجیره انسانی نشان داد که مردم در منطقه مرزی متحدتر از گذشته هستند.

از سوی دیگر، «اوسکار لیذر» شهردار شهر«ال پاسو» در ایالت مرزی «تکزاس» ایالات متحده آمریکا که در مقابل شهر سیوداد خوارز مکزیک واقع شده در این تظاهرات شرکت کرد و گفت که « ما یک شهر هستیم».

همچنین قرار است یک زنجیره انسانی دیگر در شهر مرزی «تیخوانا» علیه طرح ترامپ تشکیل شود.

بنابر این گزارش، دونالد ترامپ طی تبلیغاتش در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد دیوار مرزی در مرزهای آمریکا با مکزیک را در اولویت های خود قرار داد و دستوری اجرایی برای ایجاد دیوار را یک هفته پس از به قدرت رسیدنش امضا کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین تاکید کرده است که ساخت این دیوار طی ماه های آینده آغاز می شود و ایالات متحده آمریکا هزینه ساخت دیوار را از مکزیک می گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.