هدف واقعی ایجاد این ائتلاف عادی سازی کامل روابط کشورهای عربی «سنی» با دولت اشغالگر اسرائیلی و دوشیدن باقی مانده ثروت های کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تامین مالی پروژه های زیرساختی آمریکاست که ترامپ در تبلیغات ریاست جمهوری وعده آن ها را داده بود.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،  «عبدالباری عطوان» نویسنده مشهور عرب در بخش سرمقاله روزنامه فرامنطقه ای روزنامه رأی الیوم نوشت: دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا در فکر ایجاد محور عربی-اسرائیلی جدید برای جنگ با ایران است، البته هدف واقعی از آن اعلان جنگ علیه ایران نیست بلکه استفاده از چیزی به نام خطر بزرگ ایران برای عادی سازی کامل روابط کشورهای عربی «سنی» با دولت اشغالگر اسرائیلی و دوشیدن باقی مانده ثروت های کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تامین مالی پروژه های زیرساختی آمریکاست که ترامپ در تبلیغات ریاست جمهوری وعده آن ها را داده بود.

دولت«باراک اوباما»رئیس جمهوری سابق آمریکا از چیزی به نام خطر ایران برای رسیدن به همین هدف استفاده کرد و به کشورهای حاشیه خلیج فارس 130 میلیارد دلار هواپیما و سلاح های جدید فروخت این در حالی بود که در حال برنامه ریزی برای پذیرش ایران به لحاظ سیاسی بود و برای مذاکرات مخفیانه با این کشور مقدمه چینی می کرد.

گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال راستگرای آمریکایی معروف روز گذشته منتشر کرد و در آن عزم دولت ترامپ برای ایجاد ائتلاف عربی آمریکایی قوی برای مواجهه با ایران را فاش کرد که مقر آن مصر است و عربستان سعودی، امارات، مصر و اردن را شامل می شود، هر گز ما را شگفت زده نکرد همانطور که ورود رژیم اسرائیل به این ائتلاف از زاویه هماهنگی امنیتی اطلاعاتی ما را شگفت زده نمی کند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در سخنانی علنی که با صدا و تصویر ثبت شده  است گفت که روابطش با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیاز به بهبود ندارد زیرا در اصل بهبود دارد.

حمایت مالی از این ائتلاف قطعا توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد و قربانیان قطعا عرب هستند به ویژه در یمن که میدان تجربه های اولیه این ائتلاف خواهد بود زیرا حلقه نظامی ضعیف به شمار می رود بهانه نیز مواجهه با نفوذ ایران و شاخه های نظامی در آن یعنی ائتلاف«حوثی ها-صالحی ها»است.

بهایی که این کشورهای عربی  به ویژه عربستان سعودی به دلیل ورود به این ائتلاف بی سابقه با اسرائیل  دریافت می کنند، تغییر قانون«جاستا» است که به شهروندان آمریکایی اجازه می دهد عربستان را در دادگاه های آمریکایی به منظور درخواست غرامت برای قربانیان شان و زیان هایی که به آنها در جریان حادثه یازهم سپتامبر وارد آمده و بیشتر عاملان این حمله عربستانی بودند، محاکمه کنند و نیز قرار دادن جنبش«اخوان المسلمین»در فهرست تروریسم است.

عملیات انتحاری مالی و سیاسی است که این چهار کشور شرکت کننده در این ائتلاف به آن اقدام می کنند و نیز دام جدیدی است که دولت آمریکایی منفور در داخل و جهان  برای شان پهن کرده تا این کشورها را در آن بندازد و به لحاظ مالی و انسانی آنها را فرسایش دهد و متاسفانه آنها با چشم باز به سمت این دام هدایت می شوند.

آمریکا از ایران هراسی برای گروکشی از کشورهای عربی و غرق کردن شان در جنگ های طایفه ای استفاده می کند و متاسفانه این کشورها تسلیم این گروکشی می شوند و پرچم سفید را بالا می برند و هرگز از اتفاقات گذشته درس نمی گیرند؛درس هایی که تأکید می کند ایران قوی تر می شود و نفوذش نیز بیشتر می گردد این در حالی است که عرب ها به ویژه «میانه روها» همان دوستان آمریکا از ضعف به سستی و ورشکستگی در همه عرصه ها می روند.

جالب این جاست که این ائتلاف جدید که ترامپ قصد دارد ایجاد کند در حالی ایجاد می شود که وی تشکیل دو کشور در سرزمین های فلسطینی را می کُشد و به نتانیاهو همپیمانش چراغ سبز برای تسریع در عملیات شهرک سازی و بلعیدن باقی مانده اراضی در کرانه باختری می دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.