سربازان در انتظار ورود به ساعت صفر برای آغاز عملیات در غرب موصل هستند؛ در حالی که تجهیزات نظامی زیادی به جنوب این شهر جهت آمادگی برای مشارکت در نبرد آزادسازی بخش غربی فرستاده شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری شین هوا گزارش داد ارتش عراق امروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای پشتیبان قوی را همراه با تجهیزات نظامی زیاد به نزدیکی مرز جنوبی موصل اعزام کرده و برای حمله قریب الوقوع به آخرین دژ داعش در بخش غربی این شهر آماده می شود.

یک منبع ارتش عراق به شرط ناشناس ماندن به شین هوا گفت: «ما برای تقویت وضعیت نظامی نیروهای پشتیبان قوی را مجهز به خودروهای زرهی و توپخانه به تازگی به نزدیکی محله تل ابو سیف در جنوب موصل اعزام کرده ایم.»

این منبع گفت: «نیروهای پشتیبان موضع گیری های جدیدی در مرزهای جنوبی و غربی موصل داشته اند. سربازان در بالاترین حالت آماده باش هستند و برای شرکت در درگیری هایی برای آزاد سازی مناطق باقی مانده در اشغال داعش در موصل آمادگی دارند.»

تجهیزات نظامی زیادی نیز به جنوب شهر موصل جهت آمادگی برای مشارکت در نبرد آزادسازی بخش غربی این شهر فرستاده شده است.

این منبع افزود: در طول چند روز گذشته حملات هوایی گسترده ای نیز علیه مواضع داعش در غرب موصل انجام شد؛ در حالی که بمباران توپخانه و خمپاره ای علیه مواضع خاص داعش در فرودگاه بین المللی موصل در جنوب این شهر شدت یافته است.

او گفت: «سربازان در انتظار ورود به ساعت صفر برای آغاز عملیات در غرب موصل هستند.»

«کریم ذیاب» یکی از مسئولان نظامی در ارتش عراق اعلام کرد که تجهیزات نظامی پلیس که شامل صدها خودروی زرهی و نفربر و تجهیزات توپخانه‌ ای و سلاح است به همراه صدها سرباز می ‌شود، به محله تل ابو سیف رسید. وی گفت: نیروهای پشتیبان، نیروهای مستقر در این منطقه را تقویت می‌ کنند و هزاران سرباز در بخش غربی موصل مستقر هستند.

«محمد الدلیمی» از مسئولان فرماندهی عملیات الانبار نیز گفت که «داعش ساخت ایست‌ های مخفی در مجاورت مسیر بین المللی به سمت مرزهای عراق با اردن را آغاز کرده است. این اقدام داعش پس از آمادگی‌های اردن و عراق برای گشودن این گذرگاه در مقابل انتقال کالاها و مسافران صورت گرفته است. عملیاتی توسط نیروهای عراقی برای دور کردن عناصر داعش از این مسیر بین المللی صورت می‌ گیرد.»

در 24 ژانویه «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرد  بخش شرقی شهر موصل به طور کامل آزاد شده است.

در پی آزادسازی شرق موصل، العبادی وعده پس گرفتن بخش غربی این شهر را داد که در حدود 750 هزار نفر هنوز در این بخش سکونت دارند.

در 17 اکتبر 2016 العبادی از آغاز حمله بزرگ برای پس گرفتن موصل به عنوان دومین شهر کشور و آخرین سنگر در اشغال تروریست ها در عراق خبر داد.

فاز دوم عملیات در موصل در تاریخ 29 دسامبر آغاز شد.

موصل واقع در 400 کیلومتری شمال «بغداد» پایتخت عراق از ژوئن سال 2014 در اشغال تروریست های داعش بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.