شبکه سی ان ان گزارش داد: تظاهرات علیه سیاست های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا شب گذشته در چندین شهر بزرگ آمریکا و همچنین در برخی دیگر از شهرهای بزرگ جهان ادامه داشت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شبکه سی ان ان آمریکا گزارش داد: هر چند اعتراضات شب گذشته همچون تظاهرات های هفته گذشته نبود، تظاهرکنندگان در شهرهایی مانند «دنور»، «هوستون»، «میامی»، «نیویورک»، «فیلادلفیا»، «سنت لوئیس» و «واشنگتن» تجمع کردند.

اعتراضاتی نیز برای شهر «وست پالم بیچ» در ایالت «فلوریدا» برنامه ریزی شده بود و سازمان دهندگان امیدوار بودند که معترضان به سمت کلوب «مار لاگو» - جایی که ترامپ در حال گذراندن تعطیلات آخر هفته است – دست به حرکت اعتراضی بزنند.

این تظاهرات ها اهداف گوناگونی را دنبال می کرد. برخی از افراد اعتراض خود را به دیوار مرزی پیشنهادی رئیس جمهور اعلام کردند. در جاهای دیگر مردم در مورد حقوق پناهندگان و مهاجران صحبت می کردند.

تجمعات یک روز پس از آن صورت گرفت که یک قاضی فدرال در ایالت «واشنگتن» دستور توقف موقت اجرای فرمان اجرایی رئیس جمهور این کشور را صادر کرد.

کاخ سفید به سرعت در بیانیه ای پاسخ داد و گفت که وزارت دادگستری در اولین زمان ممکن با این دستور قاضی فدرال مقابله خواهد کرد.

اینها تجمعاتی است که شب گذشته در سراسر این کشور و همچنین خارج از آمریکا برگزار شد:

واشنگتن

معترضان در خیابان «پنسیلوانیا» از کاخ سفید به سمت ساختمان کنگره به راه افتادند تا «پیام روشنی را به رئیس جمهور، اعضای کنگره و دادگاه ها» بدهند.

معترضان در ابتدای این تجمع پرچم بزرگی را در دست داشتند که با اشاره به فرمان اجرایی 29 ژانویه ترامپ که به طور موقت شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان را از ورود به آمریکا منع می کرد، بر روی آن نوشته بود «نه به ممنوعیت».

تظاهرکنندگان همچنین در خارج از هتل جدیدی که متعلق به خانواده ترامپ بود، تجمع کردند.

«رامین مهدی زاده» یک ایرانی که یک شرکت معماری در واشنگتن تاسیس کرده است، به سی ان ان گفت او نگران پدر و مادر خود در ایران است که نمی توانند به دیدن نوه های خود بیایند. او همچنین نگران است که از آمریکا خارج شود و قادر به بازگشت نباشد.

او گفت: «من در اینجا شرکت دارم. این خیلی ترسناک است.»

«کریستین مونتگمری» متولد و بزرگ شده واشنگتن گفت بسیاری از مهاجران در کنار خانواده آفریقایی-آمریکایی و دوستان او در تظاهرات «جان سیاهان مهم است» در واشنگتن شرکت کردند.

او گفت: «آنها قبلا با ما همدردی می کردند. در حال حاضر آنها در کنار ما ایستاده اند.»

«ملیسا جکسون» دیگر شرکت کننده در اعتراضات نیز با این صحبت ها موافق بود و گفت ترامپ با دستور اجرایی خود را آمریکایی ها را با هم متحد کرده است.

او با اشاره به تنوع جمعیت گفت: «ترامپ با حضور خود در کاخ سفید این کشور را متحد کرده است.»

نیویورک

هزاران نفر از مردم در روستای «گرینویچ» در بنای یادبود ملی «استون وال» جمع شدند و مخالفت خود را با مواضع کاخ سفید در مورد مسائل همجنسگرایان ابراز کردند.

«زیک استوکس» یکی از سازماندهندگان این اعتراضات گفت: «این یک کاخ سفید غیر قابل پیش بینی است که تصمیم گیری های سیاسی بسیار نامنظمی دارد ... بنابراین ما معتقدیم که باید در مقابل این تصمیم ها قرار بگیریم.»

«چاک شومر» رهبر اقلیت سنا نیز در این تجمع سخنرانی کرد.

«کوری جانسون» عضو شورای شهر نیویورک گفت: « من اینجا هستم که بگویم شما چه مسلمان باشید، چه لاتینی تبار، چه مهاجر یا پناهنده و یا هر کس دیگری که توسط این حکم عوامفریبانه آسیب دیده اید، ما از شما حمایت می کنیم. ما در قبال هم مسئولیم.»

میامی

در میامی نیز معترضان در اعتراضات موسوم به «هیچ ممنوعیت، هیچ دیوار» به سمت دادگاه این شهر حرکت کردند. این تظاهرات تحت تدابیر امنیتی پلیس میامی برگزار شد.

در دادگاه میامی، معترضان تقریبا تمامی پله های این ساختمان را پر کرده بودند.

کودکان نیز در میان تظاهرکنندگان دیده می شدند.

دنور

در پست فیس بوک سازمان دهندگان اعتراضات دنور آمده است: «این گردهمایی در مرکز کلرادو برای نشان دادن حمایت ما از همسایگان مسلمانمان طراحی شده است.»

بسیاری در میان جمعیتی که در پارک مرکز مدنی گرد هم آمده بودند، در اعتراض به دستور ضد مهاجرتی ترامپ شعار می دادند: «این سرزمین، سرزمین شما است».

فردی پلاکاردی در دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود: «من از مسلمانان نمی ترسم، من از رئیس جمهور می ترسم». بر روی پلاکارد دیگر نوشته شده بود: «همه ما مهاجریم».

هوستون

صدها نفر در تظاهرات موسوم به «سیاهان برای ترامپ 2020» در هوستون شرکت کردند.

سنت لوئیس

معترضان به سمت یادبود پلازا و همچنین به سمت دادگاه این شهر راهپیمایی کردند. شورای روابط اسلامی آمریکا این اعتراضات را سازماندهی کرده بود.

جمعیت حاضر در این اعتراضات شعار می دادند: «نه نفرت، نه ترس، پناه جویان اینجا مورد استقبال قرار می گیرند».

فیلادلفیا

یکی از بزرگترین راهپیمایی ها به نظر می رسد در شهر «برادرلی لاو» برگزار شده باشد که مردم مقابل شهرداری تجمع کرده بودند.

«کری کندی» یکی از سازماندهندگان گفت پیام این اعتراضات، «پناهگاه همه جا» بود.

او گفت: «همه، اعم از سیاه پوستان، مسلمانان، پناه جویان و ... حق دارند اینجا بمانند.»

اما این اعتراضات تنها به آمریکا محدود نبود. شهروندان استرالیا و انگلیس نیز در اعتراض به سیاست ‌های ضد مهاجرتی ترامپ تظاهرات کردند.

بزرگترین تظاهرات در خارج از آمریکا در انگلیس برگزار شد و 10 هزار نفر در مقابل سفارت آمریکا در شهر «لندن» تظاهرات کرده و به سیاست‌ های ضد مهاجرتی ترامپ اعتراض کردند. گروه‌ های اعتراضی کوچک تر چند صد نفری نیز در دیگر شهرهای انگلیس شامل «منچستر» و «بیرمنگام» حضور داشتند.

در شهرهای «پاریس» فرانسه و «برلین» آلمان نیز حدود هزار نفر دست به راهپیمایی زدند.

 ترامپ با امضای یک فرمان اجرایی، ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان را به خاک آمریکا به مدت 90 روز ممنوع کرد. به‌ موجب این فرمان اجرایی، پذیرش پناه ‌جویان تا 120 روز انجام نمی ‌شود و پناه‌هجویان سوری نیز «به‌ صورت نامحدود» از ورود به آمریکا منع شده ‌اند. این اقدام ترامپ واکنش‌ های شدیدی در پی داشت که همچنان هم ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.