سرنوشت میلیون ها نفر از مردم بی دفاع یمن نامشخص است و به نظر می رسد رئیس جمهور جدید آمریکا دنباله روی جنایات سلف خود در این کشور باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «استفان لندمن» نویسنده و مفسر سیاسی از شهر «شیکاگو» آمریکا در گزارشی در پایگاه تحلیلی و خبری گلوبال ریسرچ نوشت: یمن جنگِ اوباما است، عربستان سعودی این کار کثیف را ادامه می دهد؛ هر چند که اوباما دیگر رفته باشد. در حال حاضر این تجاوزگری به ترامپ منتقل شده؛ مگر اینکه او در جهت متوقف کردن آن حرکت کند.

نسل کشی، فقیرترین کشور در منطقه را گرفتار خود کرده و درد و رنج مردم آن، تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. مرگ و میر در اثر جنگ، خشونت های مرتبط با آن، بیماری های قابل پیشگیری و گرسنگی بسیار بالاتر از آماری است که سازمان ملل متحد ارائه می کند و عمدا بی اهمیت جلوه داده می شود.

امپریالیسم آمریکا در حال تجاوز و تخریب یمن است و جان میلیون ها نفر از مردم این کشور در معرض خطر قرار دارد.

ترامپ به جای اینکه از سعودی ها بخواهد حملات هوایی و قتل عام غیر نظامیان را متوقف کند و به محاصره دریایی این کشور خاتمه دهد، چتربازان آمریکایی را به منطقه «البیضا» یمن ارسال کرده است.

بنا بر گزارش ها، آنها برای حمله به تروریست های القاعده به روستای «یکلا» هجوم بردند، اما هیچ کسی به درستی نمی داند. آمریکا از جبهه النصره وابسته به القاعده در سوریه، داعش و دیگر گروه های تروریستی متعدد حمایت می کند.

هواپیماهای بدون سرنشین روستای یکلا را بمباران کردند. 16 غیر نظامی، اعم از مردان، زنان و کودکان در این حملات کشته شدند که این امر نشان داد عملیات آمریکا با اهداف مشروع صورت می گیرد اما با هر استانداردی جنایت جنگی محسوب می شود.

یکی از مشخصه های همه جنگ های آمریکا این است که هیچ یک به منظور دفاع از خود صورت نمی گیرد. آمریکا هیچ دشمنی ندارد به جز آنهایی که خودش ایجاد کرده است و غیرنظامیان در معرض بیشترین خطرات ناشی از این خصومت ورزی قرار دارند.

به گزارش یونیسف، هر 10 دقیقه دستکم یک کودک یمنی زیر پنج سال از گرسنگی می میرند. این آمار سالانه به 52،560 مورد مرگ و میر می رسد. قحطی این کشور را در بر گرفته است.

بیش از 10 میلیون یمنی برای زنده ماندن به کمک غذایی فوری نیازمند هستند. و در صورت تداوم اوضاع، شاید در هر دقیقه 10 کودک جان خود را از دست بدهند.

شرایط بحران انسانی بیش از 80 درصد از جمعیت یمن را تحت تاثیر قرار داده است. جنگ و محاصره مسئول بروز این بحران هستند.

اوباما دستور این جنگ و محاصره را داد. مسئولیت کامل این بحران برعهده اوست. عربستان سعودی، دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و اسرائیل در این جنایت با او شریک شدند.

سرنوشت میلیون ها نفر از مردم بی دفاع یمن نامشخص است. اگر ترامپ این نسل کشی را متوقف نکند، تعداد تلفات ممکن است به رقم بالایی برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.