مردم انگلیس در شهرهای مختلف این کشور در مخالفت با تصمیم جدید «دونالد ترامپ» مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران از هفت کشور عمدتا مسلمان و نیز پناهجویان به آمریکا تظاهرات گسترده ‌ای برپا کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شب گذشته بزرگترین تظاهرات ضد ترامپ در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) در مرکز شهر «لندن» برگزار شد.

تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای «ادینبورگ»، «کاردیف»، «منچستر»، «بریستول»، «برایتون»، «لیورپول»، «گلاسکو»، «ادینبرو» و «بیرمنگام» برپا شد.

شرکت کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهایی مانند «از ورود مهاجران استقبال می کنیم»، «ترامپ باید برود» و «شرم بر ترزا می»، اعتراض خود به اقدام ترامپ را نشان دادند و خواستار لغو فرمان های نژادپرستانه و ضدمهاجرتی رئیس جمهور آمریکا شدند.

آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: «نه به ترامپ نه به نژاد پرستی»، «شرم بر ترامپ»، «علیه اسلام هراسی»، «ما با هم در برابر نفرت می ایستیم» و «نه ممنوعیت، نه دیوار».

در این تظاهرات «اد میلیبند» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس نیز حضور داشت. وی گفت: «من فکر می ‌کنم این اقدام ترامپ در تضاد با ارزش ‌های کشور ما و در حقیقت در تضاد با ارزش های جهان متمدن است. امیدوارم ترزا می این پیام را بشنود.»

قرار بود «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر نیز در این تظاهرات حضور داشته باشد اما «دیان ابوت» وزیر کشور دولت در سایه در جمع مردم گفت که او به نیابت از کوربین در این اعتراضات شرکت کرده است.

وی گفت: «دونالد ترامپ این اقدامات را در حالی انجام می دهد که تنها چند روز است رسما رئیس جمهور شده و ما باید در برابر اسلام هراسی و قربانی کردن مسلمانان بایستیم.»

شنبه آینده نیز قرار است تظاهرات بزرگی را در لندن برگزار کنند. این تظاهرات قرار است از مقابل سفارت آمریکا در لندن آغاز، و در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس ختم شود.

این در حالی است که بیش از یک میلیون نفر از مردم انگلیس با امضای طوماری از دولت این کشور خواسته اند که مانع سفر ترامپ به انگلیس شود.

دونالد ترامپ روز جمعه دعوت رسمی ترزا می به انگلیس را پذیرفت و قرار است به زودی به لندن سفر کند.

منتقدان از «ترزا می» نخست وزیر انگلیس خواسته اند موضع تندتری نسبت به این سیاست های ضد مهاجرتی ترامپ اتخاذ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.