در حالی که اخیرا شرق موصل به طور کامل از دست داعش آزاد شده است، مقامات عراقی از آغاز قریب الوقوع حمله به غرب موصل خبر می دهند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه دیلی میل، در حالی که نیروهای عراقی اخیرا شرق موصل را به طور کامل از دست داعش آزاد کردند، «لیث النعیمی» سخنگوی وزارت دفاع عراق از آغاز قریب الوقوع حمله به غرب موصل خبر داد.

النعیمی افزود: «تروریست‌ های داعش از تمامی محورها محاصره شده‌ اند و قادر به فرار نیستند. بیشتر سرکرده‌ های آنها کشته،  یا زخمی شده اند و یا فرار کرده ‌اند.»

این در حالی است که سخنگوی ائتلاف ضد داعش پیش ‌بینی کرده است که عملیات نیروهای عراقی در غرب موصل سریع ‌تر از عملیات در شرق این شهر انجام گیرد.

«جان دوریان» سخنگوی ائتلاف ضد داعش در کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیروهای ائتلاف به حمایت از نیروهای عراقی در غرب موصل هم ادامه می ‌دهند.

این در حالی است که «احمد الاسدی» سخنگوی بسیج مردمی عراق از نزدیک شدن به ساعت صفر برای حمله به شهر «تلعفر» در غرب موصل خبر داده است.

وی گفت: نیروهای الحشد الشعبی اکنون در چهار کیلومتری مرزهای این شهر هستند.

درهمین راستا، عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات آزادی نینوا اسامی نیروهایی را که وظیفه حفظ مناطق شرق موصل را برعهده دارند، اعلام کرد.

نیروهای مبارزه با تروریسم، ارتش عراق، نیروهای واکنش سریع، پلیس فدرال، پلیس نینوا و نیروها بسیج مردمی در حال حاضر ماموریت حفظ مناطق شرق موصل را برعهده دارند.

در عین حال شهروندان موصل آزادی بخش شرقی این شهر را با برگزاری نخستین جشن ازدواج از زمان اشغال این شهر توسط داعش، جشن گرفتند. عکسی از این جشن منتشر شده است.

همچنین «ابو عبدالرحمن» یکی از عناصر گروه تروریستی داعش که مسئول اعدام زنان بود، در موصل به هلاکت رسید. یک منبع آگاه گفت: یک فرد مسلح ناشناس به سمت ابو عبدالرحمان که اهل عربستان سعودی بود، در یک منطقه نظامی در مرکز موصل تیراندازی کرد و او را به هلاکت رساند.

تاکنون بیش از 250 زن به دلیل مخالفت با ازدواج با عناصر داعش در موصل عراق کشته شده اند.

همچنین تصاویری منتشر شده که نشان می دعد شهروندان این بخش در حال بازگشت به کار خود و پاکسازی خیابان ها هستند.

یک گروه فعال در موصل گزارش داده است: «نشانه هایی از زندگی پس از آزادی شرق موصل در این شهر دیده می شود. بازارهای این شهر در حال بازگشت به حالت عادی خود هستند.»

هفته گذشته 30 مدرسه در این شهر بازگشایی شد و 16 هزار کودک به کلاس های درس بازگشتند.

نیروهای عراقی از 17 اکتبر عملیات آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا را آغاز کردند و توانستند شرق این شهر را آزاد کنند. این نیروها در حال آماده شدن برای عملیات در غرب موصل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.