لفاظی های مبهم و پوپولیستی «دونالد ترامپ» باعث نگرانی سراسر جهان شده است، زیرا هنوز هیچ کس به وضوح نمی داند نگرش او در مورد مسائل مهم بین المللی چیست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه حریت ترکیه در گزارشی نوشت: یک چیز خاص در مورد مستاجر جدید کاخ سفید وجود دارد و این که او به هیچ وجه شبیه پیشینیان خود نیست.

کمپین دونالد ترامپ پر از خشم بود و هر کد رفتار اخلاقی را به مبارزه می طلبید، اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد سیاست های وی به راستی چگونه خواهد بود.

خشم و پرخاشگری از سوی سیاستمداران مسیر فرار خوبی برای پوشش فقدان ایده، و سیاست های روشن است. ما در حال حاضر می بینیم که چگونه موج ضد اتحادیه اروپا،  که از آغاز بحران مالی جهانی سال 2008 در این قاره فراگیر شده، مجموعه ای از سیاستمداران تهاجمی را به ارمغان آورده است.

انگلیس اولین کشوری بود که در این قاره در این مسیر وارد شد، اما از ماه ژوئن، «ترزا می» در تلاش است تا یک برنامه جایگزین معتبر را در دستور کار قرار دهد.

ترزا می در سخنرانی مراسم تحلیف خود در تاریخ 13 ژوئیه 2016، از مرزهای اردوگاه محافظه کارانه خود عبور کرد و گفت: «اگر شما از یک خانواده طبقه کارگر معمولی هستید، زندگی بسیار سخت تری را تجربه می کنید. شما شغل دارید، اما همیشه امنیت شغلی ندارید. صاحب مسکن هستید، اما همیشه نگران باز پرداخت وام مسکن اید. دولت من با توجه به منافع اندک ثروتمندان اداره نمی شود، بلکه توسط شما مدیریت می شود. ما به شما گوش فرا می دهیم. ثروتمندان در اولویت ما نیستند، بلکه شمائید.»

این سخنرانی به شکل وحشتناکی به سخنرانی های کارزار انتخاباتی و سخنرانی مراسم تحلیف ترامپ شبیه بود. اما مشکل این است که آنها فاقد اعتبار در زمینه ایدئولوژی سیاسی که تا به حال وانمود می کردند، هستند.

دشمنان سیاسی ترزا می نیز همچون ترامپ او را به اظهارات پوچ و فقدان سیاست متهم می کنند.

ترامپ نیز مانند نخست وزیر جدید انگلیس در ماه ژوئن، ظاهرا کوتاه ترین سخنرانی تحلیفی را که تا کنون توسط یک رئیس جمهور ایراد شده، ارائه داد و گفت: «امروز ما صرفا قدرت را از یک دولت به دیگری و یا از یک حزب به حزب دیگر منتقل می کنیم، اما ما در حال انتقال قدرت از واشنگتن دی سی و اعطای آن به شما، مردم هستیم. برای مدت زمان طولانی یک گروه کوچک در پایتخت کشور ما از مزایای دولت بهره مند شده اند و مردم هزینه آن را تحمل کرده اند. واشنگتن رونق گرفت، اما مردم در ثروت آن شریک نشدند. سیاستمداران به نان و نوایی رسیدند، اما فرصت های شغلی کاهش یافت و کارخانه ها تعطیل شد. دولت از خود محافظت کرد، اما از شهروندان کشور مان نه. پیروزی آنها پیروزی شما نبوده است. و در حالی که آنها در پایتخت جشن می گرفتند، دلیلی برای جشن گرفتن مردم وجود نداشت. که تمام تغییرات از اینجا، و در حال حاضر شروع می شود زیرا این لحظه، از آن شماست. از امروز به بعد، یک چشم انداز جدید بر سرزمین ما حکومت می کند. از امروز به بعد، تنها آمریکا حرف اول را می زند.»

در مورد ترزا می، لفاظی مبهم و پوپولیستی او بروکسل را بسیار نگران کرده است. در مورد دونالد ترامپ، لفاظی مبهم و پوپولیستی او باعث نگرانی سراسر جهان شده است، زیرا هنوز هیچ کس به وضوح نمی داند نگرش او در مورد مسائل مهم جهان چیست. به عنوان مثال ما می دانیم که او فکر می کند یورو به منظور «آسیب زدن به آمریکا» معرفی شد. اما موقعیت آمریکا هنوز هم نمی تواند یک رئیس جمهور پوپولیست درونگرا را بپذیرد. بنابراین ما نفس مان را در سینه حبس می کنیم و منتظر می مانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.