در سه انفجار شب گذشته در سه شهر اصلی افغانستان 56 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر زخمی شدند. در همین حال امارات امروز چهارشنبه اعلام کرد پنج تن از دیپلمات های این کشور در حمله ای در ولایت «قندهار» کشته شده اند؛ رویدادهایی که اوضاع امنیتی این کشور را با هرج و مرج مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله قندهار را در زمان برگزاری نشست میان «همایون عزیزی» والی ولایت قندهار و «جمعه الکعبی» سفیر امارات متحده عربی در افغانستان رخ داد، برعهده نگرفته است.

منابع خبری امارات به نقل از دولت این کشور تایید کرده ‌اند که پنج دیپلمات این کشور در انفجار قندهار کشته شده‌ اند. امارات متحده عربی گفته است که این افراد در حال اجرای طرح‌ های «انسان دوستانه» بودند.

امارات به دلیل کشته شدن این دیپلمات‌ ها سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌ و «شیخ خلیفه بن زاهد» امیر این کشور دستور داده که پرچم های امارات به مدت سه روز در تمام این کشور به صورت نیمه بر افراشته درآید.

«صمیم خپلواک» سخنگوی والی قندهار اعلام کرده که در اثر این انفجار «عبدالعلی شمسی» معاون والی قندهار که به شدت زخمی شده بود، جان خود را از دست داده است.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را تکذیب کرده و گفته است که شب گذشته در ولایت قندهار عملیاتی نداشته است.

در کابل نیز دو انفجار دستکم 39 کشته و 70 زخمی بر جا گذاشت.

در پی عملیات تروریستی در مرکز شهر کابل وضعیت این شهر کاملا امنیتی است.

پس از انفجار جلیقه انفجاری یک عامل انتحاری، یک خودروی بمب گذاری شده هم در نزدیکی ساختمان پارلمان این کشور منفجر شد. این حادثه تروریستی در حالی رخ داد که نشست مهمی در پارلمان افغانستان در جریان بود. گروه طالبان مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفته است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان که مسئولیت این حمله را به عهده گرفته در پیامی اعلام کرد: هدف حمله خودرو حامل کارمندان ریاست پنج اداره امنیت ملی افغانستان بوده است.

به دلیل برگزاری این نشست مهم در پارلمان افغانستان، مرکز این شهر از صبح امروز چهره ای کاملا امنیتی به خود گرفته بود، به همین دلیل نفوذ تروریست های طالبان در این محدوده نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

در زیر می توانید مجموعه ای از تصاویر این رویدادها را مشاهده کنید:

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.