نیروهای عراقی طی ساعات گذشته موفق به پیشروی های چشمگیری در شهر «موصل» شده اند؛ در حالی که عملیات روز جمعه بخشی از فاز جدید این عملیات به شمار می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پایگاه خبری المصدر نیوز در گزارشی نوشت: نیروهای عراقی روز جمعه و شنبه پیشروی های گسترده ای در موصل داشتند.

نیروهای ارتش عراق همراستا با واحدهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) در مسیر استان غربی «الانبار» در حالی پیشروی هستند.

در دومین روز پاکسازی مناطق غربی موصل از تروریست های داعش، نیروهای عراقی دو منطقه را در الانبار باز پس گرفتند.

سرلشگر «قاسم المحمدی» فرمانده عملیات الجزیره روز شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی کنترل مناطق «الصکره» در شهر «عنه» در جنوب غرب و «زاویه» در شهر «راوه» در شمال غرب را در اختیار گرفتند و در حال پاکسازی این مناطق هستند.

محمدی  گفت: «30 تروریست داعش در این عملیات کشته و 300 مین و بمب کار گذاشته شده از سوی داعش منهدم شدند.»

تروریست های داعش از مناطق غرب الانبار نزدیکر مرزهای سوریه به عنوان نوک حمله علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی استفاده می کنند. نیروهای امنیتی به حملاتی از این مناطق پاسخ می دهند.

به گفته فرماندهان نظامی، روز جمعه نیروهای امنیتی حدود 11 روستا در غرب الانبار را باز پس گرفتند.

عملیات در غرب الانبار از روز پنجشنبه گذشته آغاز شده است.

استان الانبار که بزرگترین استان عراق محسوب می ‌شود مرزهای مشترکی با سوریه، اردن و عربستان دارد و وضعیت امنیتی آن به رغم بازپس‌ گیری بخش اعظم این استان از دست داعش، همچنان شکننده است.

نیروهای عراقی همچنین حملات داعش به محله «الوحده» در جنوب شرق موصل را خنثی کردند.

 نیروهای عراقی روز جمعه در مرحله جدیدی از عملیات، برای نخستین بار از محور شمالی وارد موصل شدند.

این عملیات بخشی از فاز جدید عملیات ارتش عراق است که هفته گذشته برای آزادسازی مناطقی از این شهر آغاز شد؛ پس از آنکه پس از چند هفته کُند شدن عملیات برای حفاظت از جان غیرنظامیان، بار دیگر روند پیشروی ها به حالت عادی خود بازگشت.

در روزهای آینده سنگرهای ارتش عراق باید تقویت شوند زیرا داعش به منظور تشدید ضد حملات در حال وارد کردن تجهیزات از «دیر الزور» سوریه به الانبار است.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز جمعه گفت به زودی سر افعی را قطع می کنیم.

از اکتبر شدیدترین حملات علیه داعش در شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق آغاز شده است. فرماندهان عراقی گفته اند کنترل 70 درصد از شرق شهر را در اختیار گرفته اند و امیدوارند بتوانند به سمت غرب مرزهای سوریه پیشروی کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی امروز -شنبه-بیمارستان «السلام»، دانشکده پزشکی و بیمارستان الشفاء در بخش شرقی موصل را آزاد کردند.

نیروهای عراقی همچنین منطقه «الغفران» در محور شرقی موصل را نیز آزاد کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.