طی هفته های اخیر و از زمان آغاز اعتراضات به اصلاحات قضایی دولت رژیم اشغالگر صدها نظامی شاغل و ذخیره اعلام کردند که در صورت تصویب طرح دولت دست از فعالیت خواهند کشید.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که نزدیک به 500 خلبان ذخیره اسرائیلی در ارتش قصد دارند برای نشان دادن مخالفت خود با اصلاحات قضایی جنجالی فعالیت های خود را به حالت تعلیق در بیاورند.

در همین زمینه صدها سرباز سابق فعال در بخش هوایی امروز صبح با انتشار نامه ای از خلبانان ذخیره ارتش حمایت کردند.

از جمله کسانی که این نامه را امضا کردند افسران برجسته ای در ارتش اسرائیل از جمله «دان حالوتس» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش دیده می شوند.

طی هفته های اخیر و از زمان آغاز اعتراضات به اصلاحات قضایی دولت رژیم اشغالگر صدها نظامی شاغل و ذخیره اعلام کردند که در صورت تصویب طرح دولت دست از فعالیت خواهند کشید.

اعتراضات در اراضی اشغالی علیه طرح کابینه نتانیاهو برای اصلاح دستگاه قضایی ادامه دارد و شکاف داخلی صهیونیست‌ها پیوسته گسترش پیدا می‌کند.

فلسطین اشغالی شاهد اعتراضات گسترده علیه اصلاحات پیشنهادی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای دستگاه قضایی است. این اعتراضات با درگیری معترضان و پلیس رژیم اشغالگر و بستن راه‌های اصلی در تل آویو و ورودی‌های قدس اشغالی و نیز بازداشت ده‌ها تن از معترضان همراه بود. 

خبرنگار العالم نیز  روز گذشته گزارش داد: اوضاع فلسطین اشغالی متشنج است، در مناطق مختلف شاهد درگیری و ضرب و جرح و بازداشت ده‌ها تن از افراد و شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان و استفاده از ماشین‌های آب‌پاش برای متفرق کردن آن‌ها هستیم که به تلاش‌های کابینه رژیم اشغالگر برای تصویب قوانین و تغییر نظام قضایی و نیز تضعیف دادگاه عالی اسرائیل به نفع نتانیاهو و هیئت حاکمه وی اعتراض دارند.

فضل طهبوب، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: به نظر من این اختلافات و شکاف‌های داخلی گسترش پیدا می‌کند. این شکاف‌ها و اختلافات به حد تهدید مستقیم و قتل و... رسیده است و برای اولین بار تعداد زیادی را بازداشت کرده اند که این امر نشان می‌دهد درگیری‌ها و شکاف‌ها در اسرائیل ادامه دارد. 

همه جای فلسطین اشغالی از قدس گرفته تا تل آویو شاهد تظاهرات اعتراض آمیز است. راه‌های اصلی بسته و کار فرودگاه دچار اختلال شده است و مراکز رسمی مثل کنست هدف حمله قرار گرفته اند. شمار زیادی از نیرو‌های ارتش نیز به معترضان پیوسته اند و در اعتراض به اقداماتی که کابینه تندروی نتانیاهو انجام می‌دهد از انجام وظایف خود امتناع می‌کنند.

فراس یاغی، کارشناس مسائل سیاسی گفت: بسیاری از نیرو‌ها و افسران ذخیره اسرائیل اعم از نیرو‌های دریایی، هوایی یا... رسما اعلام کردند به محل خدمت خود نمی‌روند در نتیجه ارتش با مشکل جدی روبرو شده است. مسئله این است که ممکن است نتانیاهو اسرائیل را به سمت تنش‌های امنیتی جدیدی ببرد که ممکن است در قالب انجام حمله‌ای در شمال یا کرانه باختری یا غزه ظاهر شود. مهم این است که وی تلاش می‌کند مسئله را از منازعه داخلی به یک موضوع امنیتی تبدیل کند.

برآورد‌های رژیم اشغالگر نشان می‌دهد این اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو بزرگترین اعتراضات به شمار می‌رود و رژیم اشغالگر به شکل بی سابقه‌ای دچار ضعف شده است که این امر به تشدید اختلافات و دودستگی‌ها و مشکلات امنیتی و سیاسی و فقدان امنیت و ثبات در این رژیم اشاره دارد.

روز گذشته که معترضان آن را در اعتراض به اقدامات رژیم اسرائیل، روز «فلج ملی» نام گذاشتند همه چیز در اینجا (فلسطین اشغالی) متوقف شد. ساختمان‌های کابینه فعالیت خود را متوقف کردند و نیرو‌های امنیتی و پلیس از بیم حمله معترضان به آن‌ها مثل ساعات گذشته، این ساختمان‌ها را به محاصره خود در آورده و اطراف آن‌ها موانع فلزی قرار دادند.

 آنگونه که رسانه‌های عبری می‌گویند اوضاع در اراضی اشغالی بسیار بحرانی  است و به سمت و سوی خطرناکی می‌رود. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.