یک خلبان نیوزیلندی توسط جنگجویان جدایی طلب در اندونزی گروگان گرفته شد.

به گزارش جماران به نقل از سی ان ان ن این گروه در بیانیه ای اعلام کرد که جنگجویان جدایی طلب در منطقه ناآرام پاپوآ اندونزی، یک خلبان از نیوزیلند را دستگیر کرده و پس از آتش زدن هواپیمای وی، او را به گروگان گرفته اند.

این خلبان که توسط پلیس محلی به نام فیلیپ مرتنز شناسایی شد، پس از فرود یک پرواز چارتر تجاری در فرودگاه پارو در ارتفاعات دورافتاده منطقه Nduga در روز سه شنبه دستگیر شد.

ماتیوس فاخیری، رئیس پلیس پاپوآ، روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: پنج مسافر از جمله یک نوزاد در پرواز سوزی ایر بودند، اما هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای آنها افتاده است.

یک تیم جستجو متشکل از نیروهای پلیس و نظامی به منطقه اعزام شده است.

روز سه شنبه، ارتش آزادیبخش ملی پاپوآ غربی (TPNPB) اعلام کرد که هواپیما را در یک فرودگاه سوزانده و خلبان را قبل از گروگان گرفتن "دستگیر" کرده است.

اگانوس کوگیا، سخنگوی فرماندهی TPNPB در بیانیه‌ای که توسط سس ان ان  مشاهده شد، گفت: «او دومین گروگان ماست.» منطقه ماپندوما به گفته کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) برخی از گروگان ها بیش از چهار ماه در بازداشت بوده اند.

در این بیانیه، ایگانوس همچنین خواستار توقف تمامی پروازهای ورودی به فرودگاه پارو شد و گفت تا زمانی که دولت اندونزی استقلال پاپوآ را به رسمیت نشناسد خلبان آزاد نخواهد شد.

دولت اندونزی TPNPB را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی می کند.

مقامات دولتی نیوزیلند به سی ان ان گفتند که «از وضعیت یک خلبان نیوزیلندی در پاپوآ آگاه بودند» و سفارت نیوزیلند در جاکارتا از این خانواده حمایت کنسولی می کرد.

سوزی پوجیاستوتی، بنیانگذار سوسی ایر در توییتر گفت که برای سلامتی خلبان و مسافران دعا می کند.

جنگجویان جدایی‌طلب در شرقی‌ترین منطقه پاپوآ در اندونزی از زمانی که این منطقه تحت کنترل اندونزی در پی رای بحث‌برانگیز سال 1969 تحت نظارت سازمان ملل قرار گرفت، خواستار استقلال شدند.

با این حال، جنگ در منطقه فقیر اما غنی از منابع، جایی که ارتش اندونزی در آن حضور پررنگی دارد، در سال‌های اخیر تشدید شده است.

تکرار خشونت در پاپوآ

گروه های حقوق بشر در منطقه این حمله را محکوم کردند. و گفتند ما خواهان آن هستیم که خلبان و افرادی که گروگان گرفته شده‌اند فوراً به سلامت آزاد شوند. عثمان حمید، مدیر عفو بین‌الملل اندونزی گفت: ما همچنین از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند.

او گفت که این حادثه نشان داد که غیرنظامیان قربانی "تکرار خشونت در منطقه پاپوآ" هستند.

وی افزود: «همه طرف‌ها باید برای نجات غیرنظامیان، عدم خشونت را در اولویت قرار دهند».

آندریاس هارسونو، محقق اندونزیایی دیده بان حقوق بشر، گفت که گروگان گیری جرم است.

هارسونو گفت: ارتش آزادیبخش ملی پاپوآی غربی باید فورا و بدون قید و شرط همه گروگان ها را در ندوگا آزاد کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اندونزی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.