یک شیخ عشیره عراقی برای خوشامدگویی به مهمانان جام ملت‌های خلیج فارس بزرگ‌ترین سفره در کرانه رودخانه اروند در بصره را برپا کرد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره  شیخ فوزی یوسف اللامی، شیخ عشیره بنی لام در بصره، با نصب یک بنر در پل اصلی اروند از «همه برادران عرب و عراقی» دعوت کرد که در سفره نهار بر کرانه رودخانه اروندحاضر شوند.

رسانه های محلی تأکید کرده‌اند که برای این مهمانی مفصل 100 شتر و 200 گوسفند قربانی شده‌اند، اقدامی بسیار مهم در فرهنگ مهمان‌داری عشایر عراق که با استقبال گسترده فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری تصاویر و فیلم‌های آن را منتشر کردند.

این تصاویر و فیلم‌ها نشان دهنده حضور انبوه مردم عراق و مهمانانشان از کشورهای همسایه در این سفره مهمانی است.

از زمان حضور هواداران تیم‌های کشورهای جام ملت‌های خلیج فارس، مردم عراق که برای اولین بار پس از بیش از 4 دهه میزبان بازی بین‌المللی هستند برای ارائه بهترین میزبانی ممکن سنگ تمام گذاشته اند و حتی خانه‌هایشان را به روی مهمانان عرب باز کرده‌اند.

عراق برای بار دوم پس از 44 سال میزبان بیست‌وپنجمین دور جام ملت‌های خلیج فارس است که از شب گذشته با افتتاحیه‌ای چشمگیر آغاز شد.

در این افتتاحیه خلاصه‌ای از تاریخ و تمدن ساکنان بین‌النهرین و عراق با روشی که اعجاب همگان را برانگیخت به نمایش درآمد.

در این مراسم نخست‌وزیر و رئیس شورای عالی قضائی و رئیس مجلس عراق و نیز رئیس فیفا و شماری از مقامات کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌ها حضور داشتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.